En till fläkt i Antec sonata, var?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En till fläkt i Antec sonata, var?
sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 286
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 5, 2006 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har tänkt stoppa en fläkt i mitt antec sonata, men jag vet inte var! Är det bättre att borra hål i chassit typ nere vid grafikkortet eller ska jag modda lite och stoppa in den i kortplatserna där på baksidan? Det blir antingen en 80mm till kortplatserna eller så en 120mm i chassi sidan... Men jag lägger upp en bild så ni kan se...

[Image Can Not Be Found]

Lovbiff
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
1011633
February 5, 2006 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

Vad jag har hört så är det bara dåligt att ha fläkt i sidan, eller för det mesta.
Satte själv en 80mm i sidan som skulle kyla på graffet men jag fick motsatt effekt... 😕
Har du någon fläkt i fronten?

Men lite inte på mig, kan inte så mycket... ville bara säga min mening.

sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
1011651
February 5, 2006 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Lovbiff wrote: Vad jag har hört så är det bara dåligt att ha fläkt i sidan, eller för det mesta.
Satte själv en 80mm i sidan som skulle kyla på graffet men jag fick motsatt effekt... 😕
Har du någon fläkt i fronten?

Men lite inte på mig, kan inte så mycket... ville bara säga min mening.

Okej, men hur kunde det få motsatt effekt? mysko 🙂 Jo jag har en fläkt i fronten men den kyler inte så mkt, jag behöver en till, antingen i sidan eller där bak...

Ratien
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 155
1011659
February 5, 2006 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

tja om du ska modda så kan du ju alltid sätta en 120 i toppen som suger ut värmen. funkar för det mesta

Lorca
Kommer du hit ofta?
Medlem
1011665
February 5, 2006 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad menar du med att det inte räcker med front + utsugsfläkt? Är tempen för hög eller vad????

sandking
Kommer du hit ofta?
Medlem
1011782
February 5, 2006 - 5:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Ratien wrote: tja om du ska modda så kan du ju alltid sätta en 120 i toppen som suger ut värmen. funkar för det mesta

Men då har jag ingen som suger in luft för fläkten i fronten sitter som inne i datorn, den suger som inte ut nå luft, bara rör omkring det...

Lorca wrote: Vad menar du med att det inte räcker med front + utsugsfläkt? Är tempen för hög eller vad????

Som sagt, fläkten i fronten suger som inte in så mycket luft, så jag har nästan ingen luft som sugs in och bara 1 utsugs fläkt, så ja, tempen blir lite hög...

Niklas Brandin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 264
1012160
February 6, 2006 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför sätter du inte en fläkt där fram som skickar in lite luft. Vill du ha ut värme så är det nog bäst att ta hål i toppen men då blir det mer ljud i burken.
Jag förstår inte riktigt varför du ska ha värmeproblem. Min CPU ligger tex på 25-33 grader och jag har ingen chassifläkt alls. Problemet är nog inte chassifläktarna utan för dåliga kylare på CPU och graffe.

För övrigt är fläkten i fronten mest för att leda luften rätt över hårddiskarna. Har du fläktar som skickar ut luften bak så kommer det in automatiskt någon annan stans. Tex (om det är hål i sidan där det står Antec på din låda) kanske nätagget skickar ut en massa luft som har sugits in där och då den luften inte passerar vitala komponenter så är det bara till skada. Prova i så fall att sätta tape för hålen på insidan och tempen kan sjunka.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 263
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL