August 18, 2001
Taisol är alltid ett bra köp, billiga och kyler ok, tysta, men det går ju att byta ut fläkten också så de blir tystare, eller kyler bättre, vad du nu behöver.
Va ett tag sedan jag lästa någon recension på nån kylfläns så det kanske är bättre att vänta på ett svar från nån annan om du vill ha nån mer uppdaterad åsikt.
August 22, 2005
Denna fläkt är mycket tyst endast 20 dBa,
http://www.gtek.net/index.php?.....94985f20bf
Sedan skall den klara av upp till XP 2600+, Duron upp till 2,2 ghz, Thunderbird upp till 1,6 ghz (1,4 ghz är den som utvecklar mest värme i dagsläget)
Intel: Celeron upp till 2.2 ghz Pentium 3 upp till 2.2 ghz Nu kanske inte dessa modeller inte finns i dagsläget men teoretiskt sett så.
Stöder ej P4.
Har den själv, mycket nöjd!!!
July 18, 2002
Borde inte en Volcano 7+ KNÄCKA spire och toisol??
Kolla på listan i http://www.overclockers.com där ligger ThermalTake Volcano 7+ VÄLDIGT BRA TILL!
Kostar bara 295:- i cerico.se
January 3, 2001
Kör med just en volcano 7+ och ligger på runt 50-51 i fullload med kanske 25 grader på rummet. 1 chassifläkt på 7volt och kör fläkten på volcanon på 5v vilket gör den ganska tyst. Dock finns det säkert tystare alternativ. Men inte för de pengarna. Kopplar jag den till den normala väljaren (den som följer med) så kyler den till 40 grader och låter hur mycket som helst. Men alternativet finns ju om man nu skall överklocka eller så...
April 27, 2002
själv tycker jag inte alls att taisol är så jäkla bra... köpte mig en taisol copperbase och satte på min Duron 1200, klockade inget alls, ändå låg den på typ 55-60 i fulload, och runt 45 i idle... jag skulle inte ens vilja veta temperaturerna på en XP 1900+ som det sägs att den ska klara...
dessutom hade flänsen den sämsta yta jag nånsins sett, grov som ekbark ungefär... usch... men med lite slipning och en enermax med gummibands upphängning ska de nog bli lite ordning på burken 🙂
January 8, 2002
BeatL wrote: själv tycker jag inte alls att taisol är så jäkla bra... köpte mig en taisol copperbase och satte på min Duron 1200, klockade inget alls, ändå låg den på typ 55-60 i fulload, och runt 45 i idle... jag skulle inte ens vilja veta temperaturerna på en XP 1900+ som det sägs att den ska klara...
dessutom hade flänsen den sämsta yta jag nånsins sett, grov som ekbark ungefär... usch... men med lite slipning och en enermax med gummibands upphängning ska de nog bli lite ordning på burken 🙂
Håller med, sitter med en Taisol CGK760092 eller vad den nu heter, den presterar något sånär med Deltan men det var först när jag slängde på dubbla 92mm som min äntligen kröp ner i tempen, funderar på att slipa min också, men vill nog prova på nåt annat först 🙂
2 Guest(s)