March 20, 2003
Lägger efter tidigare framgångar upp detta som en stegförsteg guide
Steg 1
Slå ett hål i väggen bakom skärmen
Steg 2
Ställ fanskapet på andra sidan väggen
Detta är och förblir det Enda sättet att kunna sitta i lugn o ro framför datorn.
Mitt nästa problem är att bygga ett 5"rack att ha dvdgrejerna i så man slipper resa på sig 1 gång i veckan för mkt!
Lycka till!
March 20, 2003
macrus wrote: "Slå hål i väggen", då kommer jag ut på en gräsmatta 😀
Du kan ju alltid bygga ett litet tält för burken, för att inte tala om vilka klockningsmöjligheter du får på vintern!!!
Det där med grannen.....tja du kan ju vara snäll och låta honom slippa betala för att du värmer upp hans lägenhet gratis..?
March 20, 2003
rsastin wrote: [quote=Pim_][quote=rsastin]Det enda sättet att få en dator helt tyst är att stänga av den.
Då blir den ju rätt användbar......Eller vad vet jag vad du gör med din dator sena kvällar.???
Varför ha den på när man inte använder den? Tex. när man sover.
Ja du lille vän om jag hade haft tid så skulle jag visat dig det där spelet "internet" och visat dig vad man kan göra med det.
Så många bytes.....så lite tid....
Sen är det Jävligt mkt skönate att sitta framför en skärm och inte höra massa fläktljud....tro mig när du har växt ifrån neonrosa uv-ljus och blinkande ljusdioder kommer du oxå uppskatta lite tystnad.
February 19, 2002
Pim_ wrote: Lägger efter tidigare framgångar upp detta som en stegförsteg guide
Steg 1
Slå ett hål i väggen bakom skärmenSteg 2
Ställ fanskapet på andra sidan väggenDetta är och förblir det Enda sättet att kunna sitta i lugn o ro framför datorn.
Mitt nästa problem är att bygga ett 5"rack att ha dvdgrejerna i så man slipper resa på sig 1 gång i veckan för mkt!
Lycka till!
Har tänkt samma tanke, fast i lite annan form.
Det kommer att bli mycket intressant när Gigabit LAN kommer på "riktigt". Iaf för de som inte spelar... Med en sådan hög bandbredd kan man ju ställa ut datorn i garaget eller nåt och bara sitta med en tunn (och tyst) klient och ändå få bra grafik och läs/skrivprestanda...
November 21, 2001
Eller så vattenkyler man allt, nätagg cpu, moderkort, grafikort och hårddiskar
Man kapslar in hårdiskarna i en låda full med ljudämpningsmatta, så hör du inte dem.
Sedan har du en stor radiator, som inte behöver fläkt.
Håller på att bygga nått sånt här, men vet inte riktigt hur jag ska kyla nätagget.
February 21, 2003
AMD-Linus wrote: Eller så vattenkyler man allt, nätagg cpu, moderkort, grafikort och hårddiskar
Man kapslar in hårdiskarna i en låda full med ljudämpningsmatta, så hör du inte dem.Sedan har du en stor radiator, som inte behöver fläkt.
Håller på att bygga nått sånt här, men vet inte riktigt hur jag ska kyla nätagget.
Helt inne på din linje också
http://www.zerofanzone.co.uk/c.....038;page=1
March 20, 2003
har oxå vattenplaner på g men helt knäpptyst blir den då inte...
Ska man vattenkyla allt i burken måste som sagt ha en fetingstor radiator om det ska vara utan fläkt + att man kommer aldrig ifrån hårddiskarnas ljud om man inte kapslar in dem svinmkt och då måste man vattenkyla dem med och då behöver man plötsligt ännu mer kylförmåga(större radiator) och tillslut kan du inte bära med dig åbäket om man ska lana lite och det e ju inget vidare
November 21, 2001
March 20, 2003
jo det är ju en bra lösning som jag oxå hoppas att förverkliga ngn dag jag får tid/ork o lust men det blir ju som sagt jobbigt att släpa med sig burken
jag tror jag ska satsa på två BlackIceExtreme (en fram o en bak finns ju en dubbel men den får inte plats i burken) de är ratade att fixa ca 900w med ngn slags fläkt, då borde de ju fixa undan endel värme utan fläkt oxå...skiter i tempen om det är tyst!
1 Guest(s)