October 9, 2001
On 2001-11-12 13:39, Gilhooley wrote:
Om man tar en klump metall ex. en hantel och lägger den i rums värme ca 20 grader så kommer den ändå vara kallare. Det krävs mycket energi för att värma stora mängder metall. Så om du skaffar en vattentank som väger +30 kilo kommer den vara riktigt svår värmd. Är den sen på säg 50 liter kommer du aldrig att lyckas värma upp den.(Se dock till att tankens metall inte reagerar med vattenblockets metall.)
Ja, man kan köra en koppar en järn
[ Detta Inlägg ändrades av: Biters den 2001-11-12 13:56 ]
December 22, 2000
det har gjort många tester på det här. att köra utan pump nån längre tid är inget jag kan rekommendera. en polare kom hem en dag då hade båda fläktarna på radiatorn o pumpen lagt av... hade stått igång i 6 timmar eller så... vattentemp=60 grader.... tror ni att datorn levde ?
December 22, 2000
det har gjort många tester på det här. att köra utan pump nån längre tid är inget jag kan rekommendera. en polare kom hem en dag då hade båda fläktarna på radiatorn o pumpen lagt av... hade stått igång i 6 timmar eller så... vattentemp=60 grader.... tror ni att datorn levde ?
February 13, 2001
Oj oj killar kan ni inte lära er? Har jag ett super system om jag kan göra det eller? Kan köra det hur länge ni vill utan att pumpen å fläktarna är på.... Du behöver ingen dyr radiator bara en pump å ett vatten blocke...... Det lovar jag.... oki lite längd på slangarna med om du ska ha en T-Bird
Kylning..... Bara vanligt vatten men en cross kylare 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: SoundHead den 2001-11-12 15:01 ]
May 28, 2001
hehe, själv hade jag datorn igång ett par timmar utan att märka att fläkten till radiatorn va på. Kom inte ihåg hur länge den stått igång, men den pysslade med lite allt möjligt, spela mp3:er, spelat spel etc. så processorn låg på 50 grader... Lite mkt för att vara vattenkylning... 😀
August 7, 2001
jag tror att du måste skaffa en radiator. själv så har jag testat med en likadan pump som jag pumpar vatten till min colakyl med. det kyler en peltier på c:a 100w. å med en 10-litershink+bordsfläkt så tar det typ 2 timmar innan vattnet är varmt. så jag tycker nog att du bör skaffa en radiator. själv har jag två
2 Guest(s)