April 12, 2003
Jag har precis köpt mig en XP1700+ med JIUHB - 0308MPMW stepping och nu undrar jag vilket moderkort jag ska köpa, jag har nämligen tänkt att överklocka cpu'n. 😀
Jag hade tänkt att köpa ett Soltek MB SL-75FRN-L nforce2-kort men har hört att epox 8rda+ tydligen skulle vara ett mycket bra mobo för just överklockning.. Därför frågar jag nu er, vilket mobo ska jag köpa av dessa två ifall jag ska få ut så mycket av min cpu som möjligt?
eller kanske finns något annat mobo som är bättre för just detta syfte, det ska helst inte kosta för mycket heller. 😀
February 4, 2002
Konrad wrote: ok tack så mycket.. abits nya rev2.0 är det dyrt?
1429:- på http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=pl
February 4, 2002
Konrad wrote: är abit nf7-s v2.0 bättre än epox 8rda+ eller är dom jämn bra i överklockningssyfte?
hur högt tror ni dessutom att jag kan få upp min cpu?
Jag tycker du ska välja mellan Abit nf7-s v2.0 och Epox 8RDA3+ bägge dom korten är säkert jäkligt bra Det vanliga Epox 8RDA+ kan du hoppa över Med din XP1700:a ska du väl kunna klocka upp till 2300-2400mhz med skaplig kylning eventuellt högre
April 12, 2003
Arne Anka wrote: [quote=Konrad]är abit nf7-s v2.0 bättre än epox 8rda+ eller är dom jämn bra i överklockningssyfte?
hur högt tror ni dessutom att jag kan få upp min cpu?
Jag tycker du ska välja mellan Abit nf7-s v2.0 och Epox 8RDA3+ bägge dom korten är säkert jäkligt bra Det vanliga Epox 8RDA+ kan du hoppa över Med din XP1700:a ska du väl kunna klocka upp till 2300-2400mhz med skaplig kylning eventuellt högre
Okej låter kanon tack så mycket
2 Guest(s)