Erbjudande till den som har eller planerar bygga vattenkyl!|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Erbjudande till den som har eller planerar bygga vattenkyl!
GasseG
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 23, 2006 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

MEN?? Jag gick till posten eller ICA som det heter nu för tiden och hämtade paketet med mina två radiatorer och min knäppfastsättningsanordning till AMD. Döm av min förvåning när jag öppnar paketet och finner först mina två radiatorer men sedan den här http://www.gtek.net/index.php?.....b44659e9d9 och inte det jag hade beställt! Jag har letat som en tok efter fastsättningsanordnignen på Gtek men den verkar borttagen utan att meddela mig eller ens skicka en likadan radiator till som de två andra? Utan en helt annan med annan gänga + annan slangdiameter!

Ja ja jag får väl lösa det själv då!

ERBJUDANDE!! Om någon vill ha radiatorn i länken ovan så skicka mig en boxad kylare till 939 (som jag kan slakta) och lite pengar till porto så skickar jag kylaren till dig. OBS! Glöm inte adressen.

Min adress får du via pm.

http://www.techsweden.org/foru.....063#123063

johan_lojan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 925
1007017
January 23, 2006 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är alltså en lös radiator? Kan du kolla vad det är för storlek på nipplarna? Är det för 1/2"-slang? Kan tänka mig att köpa den för en liten peng..

GasseG
Medlem
1007028
January 23, 2006 - 9:28 pm
sp_Permalink sp_Print

johan_lojan wrote: Det är alltså en lös radiator? Kan du kolla vad det är för storlek på nipplarna? Är det för 1/2"-slang? Kan tänka mig att köpa den för en liten peng..

Heh sant! Måtten är inte angivna någonstans på Gtek:s hemsida? Så du behöver 12.7 mm slangnipplar men det här är tyvärr för 10 mm utvändig och 8 mm invändig slang.

Gängan verkar vara någon metrisk gänga om någon är intresserad och i så fall M8 men det är inte säkert så om någon vill veta säkert så skriv ett inlägg vetja.

GasseG
Medlem
1007864
January 25, 2006 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan va konstigt! Jag trodde det kryllade av personer här som ville bli av med sin boxade fläkt och dessutom får något tillbaka som kostar 319 kr.

Hur mycket kostar en boxad fläkt? Den billigaste AMD-cpufläkten jag har hittat kostar 69 kronor och har den där snapp-on anordningen jag är på jakt efter.

GasseG
Medlem
1012122
February 6, 2006 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Jaha eftersom ingen har svarat på mitt erbjudande om att byta en radiator mot en boxad fläkt till AMD så har jag införskaffat en ny fläkt från webhallen http://www.webhallen.com/prod......p?id=27119 . Så nu kan jag ta min egen boxade fläkt och slakta för att komma åt fastknäppningsanordningen som jag ska knäppa fast vattenkylningen mot CPU:n med.
Ser att den här fläkten är utrustad med en tempgivare som ligger mellan flänsarna. Hur gör jag om jag om jag vill att cool´n´quite ska sköta hastigheten av fläkten? Jag tycker nämligen att det fungerar alldeles utmärkt.
Kan jag kortsluta de två sladdarna som går till tempgivaren?
Snabba svar uppskattas eftersom jag ser att everest h.e har svårt ....mkt svårt att bestämma en hastighet på fläktfan.

[Image Can Not Be Found]

Niklas Brandin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 264
1012963
February 9, 2006 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur fläkten styrs beror nog på ditt moderkort. På mitt kan inte cool & quiet sköta hastigheten, det gör istället bios. Jag har ställt in så cpufläkten går på 40% upp till 50 grader. Därefter ska den öka till 100% men jag har aldrig fått cpu:n högre än till 40 grader så det har jag aldrig varit med om. Kolla i bios om du har nåt liknande. C&Q styr bara v-core och multippern om jag inte mins fel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 359
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL