July 18, 2003
silversurfer2 wrote: Funderar på att köpa en. Använder nu en Zalman CNPS7000B-CU och ligger på 50 grader.
50 ... ?
Tror inte att det är fel på flänsen / kylaren jag... Testa att dra dit lite bra pasta (kanske du har); Eventullt öka luftgenomströmmningen, denna kylaren skall garanterat inte komma upp till 50 c men en oklockad cpu !
November 22, 2001
Dry_Ice wrote: [quote=silversurfer2]Funderar på att köpa en. Använder nu en Zalman CNPS7000B-CU och ligger på 50 grader.
50 ... ?
Tror inte att det är fel på flänsen / kylaren jag... Testa att dra dit lite bra pasta (kanske du har); Eventullt öka luftgenomströmmningen, denna kylaren skall garanterat inte komma upp till 50 c men en oklockad cpu !
Beror helt och hållet på vilken processor det är.
July 18, 2003
Json_81 wrote: [quote=Dry_Ice][quote=silversurfer2]Funderar på att köpa en. Använder nu en Zalman CNPS7000B-CU och ligger på 50 grader.
50 ... ?
jo självklart, men även de varmaste cpu i orginal skall inte gå över 50 c med den klumpen...
November 22, 2001
Dry_Ice wrote:
jo självklart, men även de varmaste cpu i orginal skall inte gå över 50 c med den klumpen...
http://www.thetechlounge.com/r.....038;page=3
High speed 46 grader på en 2.8 northwood.
Prescott är varmare.
2 Guest(s)