August 17, 2001
On 2001-11-04 18:03, EiN_BäVeR wrote:
säger bara det finns ju bara en sak som suger mer än amd å det är celeron
men sen har man ju p3 å p4 fina grejor där har man ju prestanda när man gämnför med små amd nissar ...
säger ju det amd suger 😀
hm Amd Suger? hur svarar du då på att Amds 1533mhz:are(1800+) spöar en p4 2ghz i +85% av alla test? såg en sida som hade gjort en j**la massa test å det var endast nått enstaka som intel hade varit förbi.. marginalerna var småa på dom flesta test men då skall man betänka att det är en hel del Mhz som skiljer..btw 1.4 TB var upp å nosa jämnsides med 2ghz oxå... Intel må ha varit bättre förut men inte längre k6-2/3 rna sög rejält min 450@500mhz hade inte en chans mot en P2-350.. Men jag tycker helt klart att amd visat fram fötterna med deras T-Bird Duron och XP modeller..
*Over and Out*
September 14, 2001
ähh.
acceptera. om man nu har ca 2ggr mer tranistorer i en porcessor än en annan så borde det väll ge lite bättre reslutat i tester som bara går på 32 bitars teknik.
p4 = 64.
när folk börjar förstå att man inte kan genföra på det viset så kommer alla dessa amd älskare få ge med sig.
amd är dock billiga som fan i genförelse. men inte bättre. jag skulle hellre ha en p4_2Ghz än en athlon xp 1900.
September 5, 2001
tycker nog att p3 äger alla CPU´s just nu,prestanda och överklocks mässigt..dock inte i pris(aj aj,4700:- för 1,4Ghz).ska man ha mest för pengarna är det väl XP.ska det vara server ska det vara Xeon. tycka som man vill är det nog smaken som avgör tillslut.
ps.p3(1,4) spöar dess rival thunderbird(1,4)
even om det är en dum jämförelse eftersom p3T e 0.13,men det är så man jämför XP med p4? eller hur?
1 Guest(s)