February 13, 2002
Jag satt här nu och tänkte vädra lite så jag öpnnade fönstret. Sen kollade jag på Smartdoctor att mitt Geforce 3 Ti 500 hade sjunkit i temperatur från 41 grader till 35, och min CPU till 15 från 50, och mitt moderkort från 30 grader till 22 grader!
Datorn står precis under fönstret och med det väder vi har i Sverige så kyler det mycket bra!
February 19, 2002
Jag har faktiskt också tänkt på att man borde kunna utnyttja det kalla klimatet här i Sverige. Jag har inte datorn under fönstret så jag kan inte göra på det enkla sättet som du gjorde. Men det kanske går att bygga något slags kylsystem med en slang av den tjockare typen in i datorn med en fläkt som suger in luften utifrån. Det borde gå på nåt sätt... Om det är någon som kommer på ett bra sätt så kan nu ju höra av er!
April 26, 2001
On 2002-02-27 15:17, Gangster wrote:
Jag satt här nu och tänkte vädra lite så jag öpnnade fönstret. Sen kollade jag på Smartdoctor att mitt Geforce 3 Ti 500 hade sjunkit i temperatur från 41 grader till 35, och min CPU till 15 från 50, och mitt moderkort från 30 grader till 22 grader!Datorn står precis under fönstret och med det väder vi har i Sverige så kyler det mycket bra!
Vad kör du med för kylning på prollen... inte dåligt att få 15 grader på prollen och ha 22 grader på moderkortet!
May 3, 2001
jag va på ett lan.... satt bredvid ett fönster så jag öppnade det... jag har vattenkylning kan jag meddela... 8 grader på prollen sen vågade jag inget mer... om prollen e 8 så måste vattnet i min blackice vart typ vid 0.. har ingen glykol.. annars hade jag pressat den yterligare.....
1 Guest(s)