December 9, 2004
Sitter o funderar på att införskaffa en fläktkontroller till mina trefläktar (kommer ha fler sen när jag skaffat Antec p180 :bgrin: ).
Den ska i nuläget styra en 120 zalman (cpun), en 120 adda och en 120 papst.
Kravet är att den ska kunna köra fläktarna på mkt låga varv, så de blir helt ljudlösa. Sen har priset hyfsad betydelse, hade tänkt spendera max 400 kr, men gärna mindre.
Så några förslag? har själv vart inne på Zalmans eller coolermaster
några andra förslag?
tack för hjälpen
September 18, 2002
själv kör jag zalman ZM-FC1
köpte en billigare för ett tag sen, men... problem man OFTA hör med fläktkontroller:
dom slutar ge ström till fläktarna osv, alltså slutar fungerar , hände mig med
nu har jag en sån med 4 120mm TT fläktar, inga problem alls, det där med hörsel, har jag tyvärr ingen aning om 🙂
March 14, 2004
Köpte en för 220kr är helnöjd! Det är 4x20w så den klarar att driva 120mm fläktar fint.
December 9, 2004
tack för svaren, har nu beställt fläktstyrning
blev en mcube t-balancer. Blir e nvälkommen uppgradering från mina 3 Fan Mate 2 🙂
Funderade en del på om jag skulle ta digital eller analog. Vill ju ha så exakt tempangivelse som möjligt. Blev till slut digitalt, men är fortfarande lite osäker. Antar att den bara tar värden från moderkortet då, och jag liter inte helt på dessa (Abit AG8-3rd eye).
Anledningen till att det blev den var att jag antar att det ändå är svårt att få cputempen exakt, även med analoga sensorer?
2 Guest(s)