December 23, 2007
Jo, jag har funderat på att skaffa en thermalright ultra 120 extreme till min blivande dator, så jag har en fråga om detta och en sak till. 😛
Kommer den först och främst att gå att få in i datorn? Jag antar väl det, men bäst att fråga. Ska skaffa en Antec P182 och moderkortet ska vara ett Gigabyte GA-P35-DS3.
Sen har jag hört att P182'an tydligen ska ha ett smått taskigt luftflöde, borde jag köpa till en fläkt extra för att förhindra detta?
Det var allt, tack på förhand. 😉
November 27, 2003
Taskigt luftflöde? P182 har ett riktigt bra luftflöde vill jag påstå.
Du kan dra alla kablar bakom moderkortet och ser du till att binda upp SATA och IDE-kablar snyggt så kan det inte bli så mycket bättre. TVåkammarsystemet är riktigt bra för att kyla komponenterna.
Det som kan bli ett problem är att nätagget kanske har en lite udda design som gör att luften inte kan gå rajt igenom agget.
Du får med tre stycken fläktar, dock kanske inte de tystaste fläktarna, men en till i fronten är ingen dum idé för optimalt flöde dock.
//Andreas
October 29, 2007
November 27, 2003
frassefask wrote: har p180 lika bra luftflöde?
Nej, den stora skillnaden är kabeldragningen som man i P182 kan göra bakom moderkortsplattan.
Fres wrote: Hur ser en icke-udda design ut i detta fall?
Så länge den har gott med ventilationshål är det inget problem. Alla agg från någon välkänd tillverkare av idag ska fungera utan problem.
//Andreas
November 27, 2003
Fres wrote: T.ex med Speedfan?
Ingen av fläktarna är kopplade till moderkortet så det går tyvärr inte.
Det finns fläktkontroller inkopplade till varje fläkt. Du kan styra den som sitter där bak och i taket genom kontakter som sitter på baksidan av chassit. De har tre lägen; Hög, Mellan, Låg.
Även den som sitter där nere har en kontroller, men den måste man ställa in inifrån chassit, om man nu inte på något vis lyckas dra den kabeln så man kan komma åt den utifrån.
//Andreas
1 Guest(s)