May 10, 2002
hmm med nyaste kyro driversarna så kan man spela T&L spel.. vet inte om alla går men BF1942 funkar ju som en dröm
Edit: drog hem 3Dmark2001SE och skulle kolla om jag fick mer poäng än med dom näst nyaste drivisarna, svar: ja! jag fick hela 71 poäng mer.. 😕 men då segar win98 också, men jag bryr mig inte så länge battlefield funkar 😀
June 30, 2001
JonaS wrote: mmm den där celeron 700 har en fsb på 66Mhz och den är inte direkt klockvänlig har haft en sån en kort stund...
Skrev inte att det var en 633:a. Jag har klockat upp den till 713 - 75 fsb.
Det konstiga är att jag inte får den högre. Ändrar jag multipeln så stannar den fortfarande på 713. Ändrar jag fsb'n till 85 så blir det en fin liten blårute. Även fast tempen ligger på stabila 40 grader.
Har bytt till XP nu, så jag ska prova om det blir bättre. Ska även uppdatera bios och försöka klocka lite mera.
September 12, 2002
Mathias wrote: [quote=JonaS]mmm den där celeron 700 har en fsb på 66Mhz och den är inte direkt klockvänlig har haft en sån en kort stund...
Skrev inte att det var en 633:a. Jag har klockat upp den till 713 - 75 fsb.
Det konstiga är att jag inte får den högre. Ändrar jag multipeln så stannar den fortfarande på 713. Ändrar jag fsb'n till 85 så blir det en fin liten blårute. Även fast tempen ligger på stabila 40 grader.
Har bytt till XP nu, så jag ska prova om det blir bättre. Ska även uppdatera bios och försöka klocka lite mera.
Du kan inte ändra multipeln på celeron processorer.
2 Guest(s)