April 27, 2004
Jag har sett att vissa har externa lådor till sin vattenkylning och jag har lite frågor om dem.
Är de gjorda från grunden helt eller finns det någonstans man kan köpa sådana lådor som passar till detta ändamålet för jag funderar att ha en extern låda till min vattenkylning?
Annars skulle man ju kunna använda en minitower till detta ändamålet men jag vet inte vilka som skulle passa vet någon här det och den ska "helst" vara svart?
Annars skulle man kanske kunna få någon att göra en sådan låda till en, känner sig någon manad?
December 26, 2002
Är det något sådant här du menar ?http://forum.sweclockers.com/s.....kompressor
December 26, 2002
April 27, 2004
Jag har inte inhandlat den ännu men jag tror det blir:
1 eller 2 Double HeaterCore
RBX eller Maze 4 har ej bestämt mig än
Maze 4 GPU
Maze 4 NB
Har redan en Hydor L30 liggande så den ska nog köras dränkt i en resevoir som ska passa i lådan lika Heatercorna plus fläktar
Jo en sådan låda han har gjort borde passa men det svåra är att bygga en 😀
December 26, 2002
Pessimisten wrote: Jag har inte inhandlat den ännu men jag tror det blir:
1 eller 2 Double HeaterCore
RBX eller Maze 4 har ej bestämt mig än
Maze 4 GPU
Maze 4 NB
Har redan en Hydor L30 liggande så den ska nog köras dränkt i en resevoir som ska passa i lådan lika Heatercorna plus fläktar
Jo en sådan låda han har gjort borde passa men det svåra är att bygga en 😀
Grabben du har fått det hela om bakfoten, det svåra är inte att bygga en, (För övrigt är det en utav dom roligaste sakerna jag vet...) det är att hitta ett lämpligt offer att bygga den av 😛
November 18, 2003
Pessimisten wrote: det är det jag menar, man vill inte helst lägga 500-1000kr på något som man ska slakta så som en låda till datorn 😀 men sen vet jag inte vad man annars skulle bygga den av?
gammal ups box kanske?
gjrode iaf jag o satte den under lådan funkar skit bra fast vartl ite tajt i den bara 🙂
August 14, 2001
Tja, jag har med tänkt på extern låda, för tank och radiator, har tänkt bygga i en gammal datorlåda jag kommit över... gamla lådor är väl bara plocka något... kolla nån tidning, se vem som säljer en 486 eller nåt för nån hundring, då får du även med ett nätagg som du kan driva fläktar med om så skulle behövas.
1 Guest(s)