March 15, 2004
Börjar på bli less på mina fläktar.. kyler ingenting nästan. Datorn piper stup i ett, provat olika fläktar, så därför är jag intresserad av lite mer "extrem" kylning.
Eftersom jag inte har så stor koll på området behöver jag lite hjälp. Har kollat upp lite om Vapochill och andra lösningar. Men de verkar bara vara anpassade efter 1 processor.
Jag har en dual AMD Athlon MP 1.8GHZ på ett MSI K7T Master L moderkort. Har även några hårddiskar som alstrar en massa värme, ett GF4 grafikkort och en "north-bridge" som jag skulle vilja kyla ner.
Jag har en ganska stor låda (Chieftec Dragon FullTower).
Min fråga är:
Vad är det jag behöver för att få den bästa lösningen??? Önskar ett kylningssystem för processorerna, ev. grafikkortet, 4 hårddiskar och ev. "north-bridge-chipet".
Finns det några sidor att referera till om bra kylning för DUAL system?
Hjälp mig! :bok:
January 18, 2003
Har också ett sånt mobo i en server som jag administrerar, måste vara det bästa MSI har producerat eller nåt 🙂
Men för att svara på din fråga: Vattenkylning är nog antagligen det bästa i det hära läget. Iom att du har ett fulltower kan du ju smälla in en stor radiator utan några större problem. Skaffa bara en kraftig pump också så att det orkar med.
Skulle nog sätta en Y-koppling innan CPU-blocken och sen ännu en Y-koppling efter vattnet har passerat CPU:erna. Du kan ju passa på att kyla grafikkort och NB om du ändå håller på. Hårddiskarna räcker det gott och väl med någon tyst 80mm fläkt till.
Har bilder liggandes på http://upload.stormaz.servebee.....=matsansan hur mitt system ser ut om det nu kan vara till någon hjälp?
2 Guest(s)