January 22, 2003
Det är ganska omöjligt att det blir kallare än luftens temperatur, så för att vara säker kan han testa att lägga in en termometer i burken, spela ett tag och sen kolla vad den visar.
Står den över 16 grader är det troligen fel på sensorn, är den under 16 grader är det möjligt att det är rätt.
May 1, 2001
Haglund wrote: Jag har en kompis som påstår att hans cpu ligger på 20 grader och chipset på 16, efter han lirat hl2 i någon timme
är det möjligt.. jag sa ju att han skulle kolla om sensorerna var hela .. eller installerade han datorn i en frysbox istället för chassit ?
Om han skulle ha så låga temperaturer i sin burk så sitter han väl antagligen utomhus eller också är han en väldigt stor mytoman.
December 29, 2003
Jag hade 24 grader cpu temp i söndags......hade vart ut på krogen lördag och glömt fönstret öppet....var 13 grader i lägenheten så....
Har han så låg cpu temp så kan han inte ha det varmt inne.
Tror det är svårt att få en cpu temp som är mindre än 10-13 grader varmare än rumstemp....
March 23, 2003
Jag hämtar luft direkt utifrån då jag har placerat datorn precis vid fönstret och en luftningsspringa som finns där.
Beroende på väder så kan prollen ligga på mellan 20-40 grader....som lägst har jag fått ner den till 17 grader, med minsta hastigheten på fläkten.
Men vill det säg illa så blir den jättevarm, som igår....68 grader...:D
March 10, 2003
Gissar på fel på Sensorn, be han updatera Bios. Min Shuttle påstog att min CPU låg mellan 10-15c.
Efter att jag slängt in en ny bios update så låg den på 40-45 istället.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 14, 2001
har han något som dunstar på CPU och GPU är väl möjligheterna större, små duschar av aceton eller nåt, skulle dock inte vilja sitta i det rummet då, tror även det är väldigt opraktiskt.. så länge det ej är fas-omvandlingar (från vätska till gas, t.ex.) går det nog ej få under rumstemp på komponenterna, troligtvis något som visar fel.
January 20, 2002
Ctrl wrote: Gissar på fel på Sensorn, be han updatera Bios. Min Shuttle påstog att min CPU låg mellan 10-15c.
Du. Om moderkortet inte har sensorer så den inte stödjer för att visa CPU temp. Kan man på något vis se det med något program etc? Har för övrigt Ett Siemens MB.
August 14, 2001
Cezar wrote: [quote=Ctrl]Gissar på fel på Sensorn, be han updatera Bios. Min Shuttle påstog att min CPU låg mellan 10-15c.
Du. Om moderkortet inte har sensorer så den inte stödjer för att visa CPU temp. Kan man på något vis se det med något program etc? Har för övrigt Ett Siemens MB.
Utan en sensor på moderkortet spelar det nog ingen roll vilket program du kör, programmet kan ej gissa temperaturen, dock brukar moderkort stödja sensoerer på ett eller annat sätt, antingen kontakter för att ansluta en egen, eller inbyggd
January 20, 2002
Frisk wrote: [quote=Cezar][quote=Ctrl]Gissar på fel på Sensorn, be han updatera Bios. Min Shuttle påstog att min CPU låg mellan 10-15c.
Utan en sensor på moderkortet spelar det nog ingen roll vilket program du kör, programmet kan ej gissa temperaturen, dock brukar moderkort stödja sensoerer på ett eller annat sätt, antingen kontakter för att ansluta en egen, eller inbyggd
Ok. Så att införskaffa en fan controller med tempmätare borde lösa det eller?
1 Guest(s)