April 23, 2002
Hallå
Håller på att bygga ett vattenkylningssystem och har tänkt på att det skulle vara finnt om man kunde koppla in min eheim 1048 vattenpump så att den startar automatiskt när jag slår på datorn.
Men jag vet ej hur jag ska kunna göra detta?
På den tiden då man hade AT nätagregat istället för ATX så hade man ju en kontakt där man kopplade in strömsladden till skärmen, detta skulle ju varit smidigt till min vattenpump.
Men om någon känner till en bra lösning, let me knoW!
Mvh edvard
July 17, 2002
När jag köpte min 1048 så sa killen att den är gjord för att gå permanent. Han tyckte inte man skulle hålla på att stänga av och sätta på den utan låta den bara gå och gå.
Han hade själv pumpar med samma motor till sina akvarier i butiken, de har gått utan några problem i 11 år så.....
Plus att då behöver du ju inte feppla med koppling mot nätagget, bara direkt in i väggen med den.
September 12, 2002
Toba wrote: När jag köpte min 1048 så sa killen att den är gjord för att gå permanent. Han tyckte inte man skulle hålla på att stänga av och sätta på den utan låta den bara gå och gå.
Han hade själv pumpar med samma motor till sina akvarier i butiken, de har gått utan några problem i 11 år så.....Plus att då behöver du ju inte feppla med koppling mot nätagget, bara direkt in i väggen med den.
Håller med, den låter ju inte särskill mycket heller.
1 Guest(s)