January 8, 2005
tjena tänkte visa min vattenkylning som jag byggde ihop idag, och kanske få lite kommentarer och har en fråga 😉
det är slutliga resultatet,men ska inhandla 1 gpu block till + kanske ett chipset.
iaf så kör jag med destilerat vatten + 5ml 5% alg bortagningsmedel (sånt man har i husvagnar för att ta förhindra att vattnet blir orent).
inga problem under installationen, fick gänga om fästen i morderkortet, samt såga hål på X antal ställen i chassit 😉
idlar:
CPU = 34*C
GPU1=30*C
GPU2=50*C (ej vattenkylt)
hårdiskarna (3st)= ca 30*C (ej vattenkylt)
sen hade jag en olycka när jag hade kopplat ihop allt och körde det utan ström för att se om det läckte (hade testat i 1 timme på diskbänken utan montering)
då läckte det från tanken och blev en pöl på grafikkortet, torkade upp och torkade med hårfön, antar att det e lugnt ? funkar ju nu iaf.
kommentarer på hur man kunde gjort annorlunda ? är mkt nöjd med resultatet, första gången jag såg grejjerna sa jag nått i stil med "hur i **** ska jag få in det här i min lilla burk" men det gick ju.
aja avslutar med en rolig bild:
// PoleCat
August 16, 2003
vad det går undan för dig! jag hade aldrig kunnat drömma om att du skulle från mitt förslag, till inkopplat göra allt så snabbt. (kanske jag som var långsam då mitt kit låg i 6 månader i en skokartong 😀 )
jag gillar din lösning med vattentanken, ganska så smat, slippa ha den på botten 🙂
så som radiatorn är monterad, har du gjort hål i chassit eller ska du köra cabbat 24/7 nu ?
edit: Radeon 7000 series 😀 grym prestande om det vore så 😛 (har något sådant på min bärbara... 😛 )
January 8, 2005
hehe kör 7000 på den externa skärmen och 2x 6600GT med SLI enablat på första skärmen då SLI inte stödjer 2 skärmar dock så är det lite buggat pga av det också men det funkar 😉
de blir cabbat 😉
sen vattentanken e jag ganska stolt över, kanske inte bultband det mest stabilaste, men det sitter fast ganska bra förvånadsvärt 😉
gick ganska snabbt, faktiskt tack vare jäderlunds fina kompletta paket jag köpte av han, så all heder till han för att han skickade med så mkt extra grejjer 😉
sen kompletterade jag det bara lite med en annan mindre slang då det är 10mm blandat med 1/2 tum, men det gick bra med superlim + slangklämma 😉
[edit] radiatorn e inte endast fastsatt med bultbanded utan skruvad fast där bak, den ramlar inte av i första taget 😉
2 Guest(s)