December 4, 2003
jag funderar på att få lite färg på vattnet i min vattenkylning, har funderat på karamell färg men har hört att det kletar sig i pumpen, detta har jag svårt att tro på då färgen löser sig i vatten.
Men sedan hade jag också en fundering på att ta färg från en skrivare och köra i systemet (Svart vatten vore ju coolt)... men ge mig lita argument vetja! har också hört att det finn färg som är avsedd för just detta, var kan man köpa sådan i sverige? 🙄
September 11, 2002
October 21, 2001
HuGGe wrote: [quote=Snorch]använd vanlig glykol.. brukar finnas i lite olika färger!
Precis, glykol tar även död på alger
av erfarenhet så vill jag även varna för att glykol tar hål på plexiglas rätt lätt, så man ska helst akta sig att ha glykol i systemet när man har plexilock på vattenblockena/tank/annat.
testade på kemin..ingen trevlig syn..
February 11, 2002
Ru551n wrote: [quote=HuGGe][quote=Snorch]använd vanlig glykol.. brukar finnas i lite olika färger!
Precis, glykol tar även död på alger
av erfarenhet så vill jag även varna för att glykol tar hål på plexiglas rätt lätt, så man ska helst akta sig att ha glykol i systemet när man har plexilock på vattenblockena/tank/annat.
testade på kemin..ingen trevlig syn..
Så mycket har man inte i... sen waterwetter är röd glykol typ o lite annat antagligen vilket funkar med plexi. Dock sliter vanlig glykol på o-ringar men det beror på hur mycket man har i...
3 Guest(s)