December 19, 2000
On 2001-08-24 07:21, Daniel R wrote:
Dom går att klocka till runt 1,35-1,5GHz beroende på kylning och volt.
Har sett dem siffrorna på nätet osså...men jag är lite skeptisk till dem. Tror att dem går att dra längre...å givetvis beror det på volt å kylning som vanligt.
Innan jag köpte min 800:a så läste jag lite här å var på nätet att dem skulle bara omöjliga att klocka...men de kan jag "VERKLIGEN INTE" hålla med om. Min signatur talar för sig själv. Å de finns mer att ge på den.
Så hädan efter tar jag sånt med en "nypa salt"...
August 22, 2005
On 2001-08-24 01:25, Naughtyboy_2000 wrote:
Å dessutom så har dem en default volt på 1.4...vilket gör dem ganska kalla...de ju osso tacksammt ur överklockar synpunkt...!
Tror starkt på Fcpga2 cpu:erna...!
tror definitivt inte på det.... intel har ju multiplier lås o allting!
May 24, 2001
Det är dumt att anta att man kan klocka en P3 lika mycket som en P4 bara för att de tillverkas med samma process.
P4:an är ju designad från grunden för hög frekvens. De sket i prestandan, bara det blev höga siffror.
P3:an är inte designad för det, faktum är att de inte ens tänkte på 1 GHz när den kärnan (P6) blev designad, därför är K7 bättre än P6 på att köras i höga hastigheter, trots att den avger mer värme än Tjernobyl -87, den var designad för att kunna klockas ganska högt, men till skillnad från P4:an hade prestandan högsta prioritet...
1 Guest(s)