September 27, 2002
Följde Arne Anka tweknings guid på Swe och insåg direkt att man fick VÄLDIGT dålig bildkvalite, men FPS och pts fick man i mängder.
Tycker ni inte att 3D mark ska va standarinsälningar, bortstätt från klockningar? De som ligger först på 3d marks egna lista har ju inte datorer som går att flytta, de kör datorn på balkongen för att få mer kylning mm.... Äkligt dålig bild kvalite, ser inte ens att det är en bil som kör, tycker det här är Fusk! Vad tycker ni? Låt komentarerna flöda! 😉
OBS!! Arne tar du/eller någon annan illa upp lr likande kontakta mig så tar jag bort tråden!
February 13, 2003
tycker oockså att det är rätt löjligt... men men dom kanske kommer på ett progg snart, som man inte "ställa in" för bättre poäng
ibland kan man få sig ett gott skratt när folk skriver i signen att dom har fått massor med 3dmak poäng och sedan kollar man på deras system och märker att detta endast kunde varit möjligt om typ personen ifråga körde i 640x480 16bit eller dylikt...
rätt fult e d iaf
February 4, 2002
Den här diskutionen har varit uppe förr Och det är ju lodinställningarna med Rivatuner som gör att bilden ser lite knasig ut Men ska man hålla på att slåss i toppen bland 3dmark-eliten blir man tvungen att ta till alla knep som finns Lodinställningarna kör alla på iofs så ger dom bara några 100p extra men alla poäng är ju välkomna Mina 3dmarktips i min guide är bara en liten del det finns mycket mer att ändra på
EDIT 3dmarkguiden finns här https://www.nordichardware.se/.....hp?t=39026
December 9, 2002
nILGot wrote: Åhhh...LOL.... ehhh...??? man vill ju ha en så snabb dator som möjligt... tycker man att det ä kul så låt oss hålla på.... men tweaka själv om du vill ha en snabbare dator..
Klart att man ska klocka så mycket som möjligt och optimera systemet till max, men inte så att bildkvaliteten blir lidande.
Jag tycker iaf att för att det ska vara tweak så ska inget bli lidande, men det ska ändå gå snabbare.
September 27, 2002
XaMMi wrote: [quote=nILGot]Åhhh...LOL.... ehhh...??? man vill ju ha en så snabb dator som möjligt... tycker man att det ä kul så låt oss hålla på.... men tweaka själv om du vill ha en snabbare dator..
Klart att man ska klocka så mycket som möjligt och optimera systemet till max, men inte så att bildkvaliteten blir lidande.
Jag tycker iaf att för att det ska vara tweak så ska inget bli lidande, men det ska ändå gå snabbare.
Håller med... .Vist är det skoj om man får ut 100% av sin dator, men när man inte ser att det är en CT eller hus på CS (visligen gör många det idag redan... men men) så är det inte skoj!
August 10, 2002
Men det är samma sak som tex Bodybuilder. Dom typ ätar inget och dricker ännu mindre dagarna innan tävlingen för att dom ska se extra snygga ut, dom blir ju inte starkare för det. Det är ju nästan samma sak. I 3dmark skiter man ju i hur snyggt det blir, man går ju bara efter att få så mycket jävla poeng som möjligt.
Annars blir det ju nästan så att det bara är att klocka och då försvinenr ju "skills" tävlingen. Fattar ni vad jag menar?
Hoppas det.
February 4, 2002
Munken wrote: Men det är samma sak som tex Bodybuilder. Dom typ ätar inget och dricker ännu mindre dagarna innan tävlingen för att dom ska se extra snygga ut, dom blir ju inte starkare för det. Det är ju nästan samma sak. I 3dmark skiter man ju i hur snyggt det blir, man går ju bara efter att få så mycket j**la poeng som möjligt.
Annars blir det ju nästan så att det bara är att klocka och då försvinenr ju "skills" tävlingen. Fattar ni vad jag menar?
Hoppas det.
Jag fattar precis vad du menar
1 Guest(s)