Fegt att Tweka för mycket....|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fegt att Tweka för mycket....
4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 3, 2003 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Följde Arne Anka tweknings guid på Swe och insåg direkt att man fick VÄLDIGT dålig bildkvalite, men FPS och pts fick man i mängder.

Tycker ni inte att 3D mark ska va standarinsälningar, bortstätt från klockningar? De som ligger först på 3d marks egna lista har ju inte datorer som går att flytta, de kör datorn på balkongen för att få mer kylning mm.... Äkligt dålig bild kvalite, ser inte ens att det är en bil som kör, tycker det här är Fusk! Vad tycker ni? Låt komentarerna flöda! 😉

OBS!! Arne tar du/eller någon annan illa upp lr likande kontakta mig så tar jag bort tråden!

XaMMi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 540
302269
April 3, 2003 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller med, standard ska det vara.
Det är ju inte precis som man kör ett spel i sämsta upplösningen för att få några fps extra, det ska ju vara snyggt också. =D

nILGot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 724
302273
April 3, 2003 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Åhhh...LOL.... ehhh...??? man vill ju ha en så snabb dator som möjligt... tycker man att det ä kul så låt oss hålla på.... men tweaka själv om du vill ha en snabbare dator..

Cyberhawk
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 881
302275
April 3, 2003 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: Följde Arne Anka tweknings guid på Swe

var, vill också titta 😀

ynz^^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 388
302294
April 3, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker oockså att det är rätt löjligt... men men dom kanske kommer på ett progg snart, som man inte "ställa in" för bättre poäng

ibland kan man få sig ett gott skratt när folk skriver i signen att dom har fått massor med 3dmak poäng och sedan kollar man på deras system och märker att detta endast kunde varit möjligt om typ personen ifråga körde i 640x480 16bit eller dylikt...

rätt fult e d iaf

Arne Anka
Member
Medlem
Forum Posts: 2865
302375
April 3, 2003 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Den här diskutionen har varit uppe förr Och det är ju lodinställningarna med Rivatuner som gör att bilden ser lite knasig ut Men ska man hålla på att slåss i toppen bland 3dmark-eliten blir man tvungen att ta till alla knep som finns Lodinställningarna kör alla på iofs så ger dom bara några 100p extra men alla poäng är ju välkomna Mina 3dmarktips i min guide är bara en liten del det finns mycket mer att ändra på

EDIT 3dmarkguiden finns här https://www.nordichardware.se/.....hp?t=39026

XaMMi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 540
302412
April 3, 2003 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

nILGot wrote: Åhhh...LOL.... ehhh...??? man vill ju ha en så snabb dator som möjligt... tycker man att det ä kul så låt oss hålla på.... men tweaka själv om du vill ha en snabbare dator..

Klart att man ska klocka så mycket som möjligt och optimera systemet till max, men inte så att bildkvaliteten blir lidande.
Jag tycker iaf att för att det ska vara tweak så ska inget bli lidande, men det ska ändå gå snabbare.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
303027
April 4, 2003 - 1:17 pm
sp_Permalink sp_Print

XaMMi wrote: [quote=nILGot]Åhhh...LOL.... ehhh...??? man vill ju ha en så snabb dator som möjligt... tycker man att det ä kul så låt oss hålla på.... men tweaka själv om du vill ha en snabbare dator..

Klart att man ska klocka så mycket som möjligt och optimera systemet till max, men inte så att bildkvaliteten blir lidande.
Jag tycker iaf att för att det ska vara tweak så ska inget bli lidande, men det ska ändå gå snabbare.

Håller med... .Vist är det skoj om man får ut 100% av sin dator, men när man inte ser att det är en CT eller hus på CS (visligen gör många det idag redan... men men) så är det inte skoj!

munken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1521
303932
April 5, 2003 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Men det är samma sak som tex Bodybuilder. Dom typ ätar inget och dricker ännu mindre dagarna innan tävlingen för att dom ska se extra snygga ut, dom blir ju inte starkare för det. Det är ju nästan samma sak. I 3dmark skiter man ju i hur snyggt det blir, man går ju bara efter att få så mycket jävla poeng som möjligt.
Annars blir det ju nästan så att det bara är att klocka och då försvinenr ju "skills" tävlingen. Fattar ni vad jag menar?
Hoppas det.

Arne Anka
Member
Medlem
Forum Posts: 2865
304005
April 5, 2003 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Munken wrote: Men det är samma sak som tex Bodybuilder. Dom typ ätar inget och dricker ännu mindre dagarna innan tävlingen för att dom ska se extra snygga ut, dom blir ju inte starkare för det. Det är ju nästan samma sak. I 3dmark skiter man ju i hur snyggt det blir, man går ju bara efter att få så mycket j**la poeng som möjligt.
Annars blir det ju nästan så att det bara är att klocka och då försvinenr ju "skills" tävlingen. Fattar ni vad jag menar?
Hoppas det.

Jag fattar precis vad du menar

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 280
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL