June 9, 2004
Tjenare !
Jag har lite problem, hoppas ni kan hjälpa mig lite.
Problem
Det är så att vad jag än ställer in FSB på i BIOS så blir det 100mhz i Windows.
Mina minnen klarar av 150mhz, har testat på en annan dator.
I bios står det 150mhz när jag ställt in det , men sedan i t.ex 3dmark står det 100mhz FSB.
Fråga
Hur mycket tror ni mitt Geforce4 Ti 4200 klarar av att klocka?
Tack på förhand
// EcTaZy
[/b]
February 3, 2003
Svar på problem: Vilket program använder du för att kontrollera FSB'n? 3dmark endast? Ladda hem CPU-Z @ http://www.cpuid.com och kolla vad den säger om din FSB.
Svar på fråga: Beror på tillverkar/minne/core/PCB samt en hel del tur och kylning 😉 testa dig fram!
Lycka till..!
October 5, 2005
Jag lyckades pumpa upp mitt gamla Geforce Ti 4200 från 250Mhz Core till 300 Mhz core och körde med den frekevensen i över ett ½ år.
När jag hade köpt mitt nya grafikkort (6600GT, ca 1 år sen) så bestämde jag mig för att pumpa skiten ur 4200:an 😀
Fick up den i ca 370 MHz med voltmod, hade på en stor processor kylare med dubbla fläktar, sedan drog jag upp den till 450 och då dog den. 😛
October 5, 2005
Självklart!
Måste också tillägga att mitt kort hade 128Mb Ram.
Jag hittade inte exakt den guiden som jag följde men denna är minst lika bra! Kan vara rätt kul att volt modda gamla kort för at se hur mycket man kan pressa ur dem!
October 5, 2005
Jag tror också att man kan voltmodda kortet genom bios. Det finns ett program som heter Nvidia BIOS Modifier som gör så att man kan ändra Volten till GPUn, har dock inte kommit underfund med hur man använder programmet 😛
PS: Minnet går också att pressa upp en hel del, över 600Mhz om jag inte har fel.
2 Guest(s)