October 26, 2002
Verkligen inte meningen, råka komma emot skicka knappen
Åter till mitt problem!!!
Jag är inte säker på om min cpu kylare är korrekt installerat (det är en Cpu - 200 kylare från koolance).
Det är nämligen så att jag har kollat i instruktions boken, och där är det bilder som visar att slangen som kommer från Radiatorn (alltså efter vattnet blivit avskylt) ska sitta längst ner på kylaren. Detta innebär alltså att vattnet får pressas upp genom kylaren istället för att få hjälp av gravitationen, (som jag har monterat just nu. Slangen från radiatorn fäst längst upp alltså)
Och jag undrar om detta kan få effekten att det blir sämre värme överförning från cpu:n till vattnet, då vattnet inte bör vara så länge i kylaren som det skulle vara när det är "rätt kopplat".
Jag börjar tro detta eftersom processorn blir ganska varm, tom när den inte är överklockad (Runt 41c Full load, har kollat kylpasta och sånt 2 gånger). Själva vattnet är bara 28-29c full load (Överklockad till 3.37 ghz, @ 1.7v, förmodeligen kallare oöverklockad)
Så frågan är om jag ska ändra på det. Måste fråga innan, det är ju lite mödosamt att tömma hela skiten osv.
Ni som har läst det, har varit uthålliga, ni andra kan jag inte klandra.
Tack på förhand!
1 Guest(s)