May 7, 2004
Hjälper filter till fläktarna till datorn att sänka ljudet mycket eller? Jag har aldrig haft några filter på de fläktar jag haft och jag skulle vilja veta om de sänker ljudet så himla mycket egentligen. Ska man kanske ta och köpa två (en 80mm och en 120mm) såna för 74kr från Gtek? 😕 En lite n00big fråga kanske men hur används filtrerna egentligen och hur stoppar man fast dem bakom eller framför fläkten?
August 14, 2001
Det är möjligt det sänker ljudnivån något... fläkten snurrar väl något långsammare, dessutom borde ju filtret dämpa en del vibrationer från att komma ut. Tror dock inte du får någon märkbar skillnad.
Du kanske sett någon form av ljudfilter? vet inte vad det kan ha varit, men finns säkert olika former. Vet det finns/fanns någon datorlåda där det satt som en isolerad låda utanför nätaggregatsfläkten som dämpade ljudet från fläktarna i datorn när luften kom ut.. något i stil med det du sett?
March 1, 2003
sätter du fast fläkten med såna här http://kylning.com/info.php?pr.....9400a4f85c istället för skruvar så dämpas en del av vibrationerna som annars fläkten skapar i chassit...
vibrationer som även kan åstadkomma en del ljud...
1 Guest(s)