September 1, 2002
Tjaba.
Fläkten till min Arctic Cooling VGA Silencer dog precis.
Den har under en längre tid låtit en massa under boot. Men eftersom den efter några sekunders vrålande och brummande alltid slutat och gått normalt igen har jag inte brytt mig om det. Men nu snurrar inte fläkten längre, helt plötsligt så stannade den och nu vill den inte längre gå igång.
Som grädden på moset så hände detta PRECIS efter att jag fått igång min nya dator som jag spenderat gårdagen och dagen idag på att bygga och konfigurera. Visst är det häääärligt :arg:
Visst kan jag använda grafikkortet i 2d utan att fläkten snurrar, men det blir väldans varmt och jag kan ju riskera att överhetta coren.
Nåja. En 2000 MHz s754:a -> 2600MHz @ 260 FSB 1:1 FSB:DRAM var ju trevligt att nå, men nu kan jag inte använda den förrän jag skaffar en ny kylare :/
Är det vanligt att fläkten på denna kylare går och hänger sig?
September 12, 2001
Gamblor wrote: [quote=ocz]RMA... På med orginalkylaren så länge, den låter väl inte så mkt till R9500Pro?
Min originalkylare går inte att få på igen för piggarna som sätter sig igenom PCB fjädrar inte längre. Dom var av plast och blev ihoptryckta när jag tog bort kylaren.
Fixas enkelt med buntband tempotärt.
September 1, 2002
skiroy wrote: [quote=Gamblor][quote=ocz]RMA... På med orginalkylaren så länge, den låter väl inte så mkt till R9500Pro?
Min originalkylare går inte att få på igen för piggarna som sätter sig igenom PCB fjädrar inte längre. Dom var av plast och blev ihoptryckta när jag tog bort kylaren.
Fixade det med att få nya piggar hos den lokala datorbutiken 😉
Nu får den gamla originalkylaren spinna på medans jag reklamerar AC-kylaren.
July 18, 2003
skiroy wrote: [quote=Gamblor][quote=ocz]RMA... På med orginalkylaren så länge, den låter väl inte så mkt till R9500Pro?
lyx... kör med silver tejp jag :O
March 21, 2003
Gamblor wrote: Tjaba.
Fläkten till min Arctic Cooling VGA Silencer dog precis.
Den har under en längre tid låtit en massa under boot. Men eftersom den efter några sekunders vrålande och brummande alltid slutat och gått normalt igen har jag inte brytt mig om det. Men nu snurrar inte fläkten längre, helt plötsligt så stannade den och nu vill den inte längre gå igång.Som grädden på moset så hände detta PRECIS efter att jag fått igång min nya dator som jag spenderat gårdagen och dagen idag på att bygga och konfigurera. Visst är det häääärligt :arg:
Visst kan jag använda grafikkortet i 2d utan att fläkten snurrar, men det blir väldans varmt och jag kan ju riskera att överhetta coren.
Nåja. En 2000 MHz s754:a -> 2600MHz @ 260 FSB 1:1 FSB:DRAM var ju trevligt att nå, men nu kan jag inte använda den förrän jag skaffar en ny kylare :/
Är det vanligt att fläkten på denna kylare går och hänger sig?
Jag har samma problem som du pratar om med att din flämt lät vid boot och sedan sluta låta...min gör det men sen ger jag den en liten knuff innåt så slutar den....
1 Guest(s)