January 2, 2003
Jag som är rätt så ny på det här med kylning och så behöver hjälp.
Om jag ska kyla ned datorn så att jag kan trimma den till max ska jag då ha vattenkylning eller en jävla massa fläktar?
Eller båda?
Skulle uppskatta tips om de bästa fläktarna/vattenkylnings-systemen.
//Rikard
July 17, 2002
ChaosDragon wrote: Jag som är rätt så ny på det här med kylning och så behöver hjälp.
Om jag ska kyla ned datorn så att jag kan trimma den till max ska jag då ha vattenkylning eller en j**la massa fläktar?
Eller båda?
Skulle uppskatta tips om de bästa fläktarna/vattenkylnings-systemen.//Rikard
Det beror lite på vad det är du vill kyla... Men om du vill överklocka så är vatten det ultimata, i min uppfattning.
Om du bara är ute efter att överklocka processorn men inte t ex moderkort och graffe så kan det vara nödvändigt att ändå ha kvar några fläktar som ger ett drag genom lådan.
Jag förutsätter att du väljer mellan luft- och vatten-kylning och utesluter t ex kompressorkylning etc.
Vattenkyler du allt som behöver kylas så klarar du dig egentligen med bara den/de fläkt/fläktarna som sitter på radiatorn. Iofs kan det vara en god idé att ha något som blåser lite kallt på grafikminnena...
GTEK har rätt bra färdiga vattenkylningskit som är någorlunda lätta att montera om man har lite datorvana.
Hoppas det hjälpte lite.
1 Guest(s)