June 9, 2001
jag ska köpa 2st 80mm fläktar.. en ut och en in sugnings... tänkte sätta båda brevid varandra och jag tänkte att det är väl inge risk för att insugaren tar utsugarens varmluft och tar in den igen?
och jag undrar om man kan få burken tystare genom att sätta nå mjukt på sidoplåtarna och runt om i burken?
February 10, 2001
2001-06-09 23:55, skrev simonize:
Jag tror att det är bättre om du sätter fläktarna i varsin ände av chassit för annars får du inte samma luftgenomströmning.
------------------------------------
Jag håller med till 100% .. för sätta dem brevid varann suger verkligen mycket !
Om du har en gammal cykel slang som bara ligger o skräpar som det kanske är hål i ... så kan du göra små runda "brickor" .som du sen sätter i varje hörn på fläkten ... ( mellan fläkt o plåt ) så går mycket vibrationer och störande ljud bort... ! ! !
May 28, 2001
Jag håller fortfarande mycket på min "vintermatta" (som alltid)
Men man kan också spraya/pensla lådan på insidan med sk. "noisekiller" - det bör ta bort en del oväsen.
Enda nackdelen med noisekiller är att det ämnet omvandlar ljudenergi till värmeenergi så destå högre ljudnivå destå högre värmenivå (i teorin). Men i praktiken tror jag knappt att det är märkbart på celsiusskalan men däremot kan en hel del oväsen försvinna!
May 24, 2001
Kolla efter Noise kille på http://www.mds.se det brukar änvändas när man bygger bilstereo
1 Guest(s)