April 7, 2001
Jo, det är så att jag skall köpa mig en Addtronics 6896A låda där jag skall ha en slotA processor i som jag skall trimma skiten ur 😀
Följande saker skall finnas i lådan:
CPU: AMD SlotA 500MHz med en 650MHz kärna i som idag går i 700MHz men skall upp en bit till 😀
Fläns: Alpha P7125 med två stycken 60mm Y.S. TECH (21CFM styck) ... Fin den!
Moderkort: ABIT KA7100 (RAID)
Minne: 256MB Mosel (2x128MB)
Grafikkort: Nvidia GeForce2 MX 32MB (Något Noname kort) trimma skiten ur det Me 😀
Hårddisk: 1st IBM 22GXP på 9.1GB, skall ha en till så jag kan köra raid 0 .... Någon som har en?
Ljudkort: Soundblaster 128
Plus cd-rom, nätverkskort, Windows ME m.m. (skall vara test dator och lan dator).
Nu till saken är den att jag vill ha lite förslag på fläktar till denna låda, då det skall trimmas så skjortan står rätt ut 😀 så skall det vara bra med cirkulation i lådan och det skall vara 1st 120mm, 1st 92mm och 1st 80mm ..... bör inte låta för mycket kanske, men det är viktigare att det är svalt i lådan!
80mm fläkten bör inte blåsa för mycket utan bara lite då den skall blåsa på hårddiskarna.
Va tror ni, har ni några förslag ?
April 7, 2001
On 2001-08-26 20:32, Phat^Trance wrote:
köp papst fläktar.. dom e bra o tysta,, det bästa är om du köer 3st 120mm papst o låter 2st blåsa in o 1 blåsa ut,, sedan skaffar du även en cardcooler,, dom brukar kyla ner fett bra..
Papst är ju ett bra val tycker ja, men jag kommer nog bara till att använda dom håll som redan finns för fläktar och göra ett stort hål i stället för en massa små i dom platser som finns.
1 Guest(s)