February 21, 2003
Alien Alliance TM wrote: Har satt en fläkt som suger ut värmen alldeles under graffe kortet ...över pci platsen..
Är det nån risk att den motverkar fläkten på kortet ,avståndet är typ 3cm.
😮Hörde i en annan tråd att graffe korts fläkten suger luft är det sant eller...
På mitt Asus GF4 Ti4200 128MB så blåste originalfläkten in mot kortet.
Men har du en fläkt som sitter i en nivå som ligger under grafikkortets höjd och som blåser ut luft ur lådan? 😮
Det är väldigt slöseri med luft skulle jag vilja säga eftersom den luft som ligger långt ner i lådan är mycket kallare än den varmluft som stigit upp i lådan. Man ska ju i regel ha insug lågt placerade och utblås högt placerade.
February 20, 2003
Ogrebeast wrote: [quote=Alien Alliance TM]Har satt en fläkt som suger ut värmen alldeles under graffe kortet ...över pci platsen..
Är det nån risk att den motverkar fläkten på kortet ,avståndet är typ 3cm.
😮Hörde i en annan tråd att graffe korts fläkten suger luft är det sant eller...
På mitt Asus GF4 Ti4200 128MB så blåste originalfläkten in mot kortet.
Men har du en fläkt som sitter i en nivå som ligger under grafikkortets höjd och som blåser ut luft ur lådan? 😮
Det är väldigt slöseri med luft skulle jag vilja säga eftersom den luft som ligger långt ner i lådan är mycket kallare än den varmluft som stigit upp i lådan. Man ska ju i regel ha insug lågt placerade och utblås högt placerade.
Jag har en ovanpå också.
Och det kommer en massa varmluft på undersidan av graffe kortet som den suger ut effektivt (känner man bakom fläkten så är det varmt och skönt)så den suger ut mycket varm luft
1 Guest(s)