April 10, 2001
http://www.micforg.co.jp/en/c_.....8045e.html
Enligt denna så presterar flänsen bättre vid utblås.. Detta exempel gäller dock bara min fläns, det varierar från fläns till fläns, varför det är klokt att kolla vad tillverkaren anger för produkten.
October 22, 2001
Munken wrote: Jag tror inte det finns överhuvutaget någon fläns som presterar bättre med en en fläkt som suger bort luften.
Vad baserar du det svaret på? Jag har testat nu 3 olika flänsar till socket a och 2 ut av 3 presterar bättre på att suga luften från flänsen än att blåsa på den. Kör nu en akasa silvermountain fläns med en 80 enermax fläkt som suger luften från flänsen till ett rör som tar ut luften direkt från chassiet. Sänkte min full load temp med 5 grader mot för att den blåste på flänsen.
Så alla som vill veta vad som är bäst säger jag bara testa själv för att se vad som är bäst för just er.
August 10, 2002
Stal wrote: [quote=Munken]Jag tror inte det finns överhuvutaget någon fläns som presterar bättre med en en fläkt som suger bort luften.
Vad baserar du det svaret på?quote]
Eftersom att jag skrev "tror" så baserar jag det på vad jag tycker borde vara bra. Jag kan inte fatta hur en fläns kan prestera bättre med att få luften bortsugen ifrån sig när den kan få den blåset på sig.
Ta en fläkt, vilken som hälst. Vänd den mot dig och sen från dig. Vilket svalkar bäst? Givetvis när den blåser på dig lr hur?
October 22, 2001
Men nu är det så att du inte är konstruerad som en kylfläns heller, antar det iaf
Det som de handlar om i en dator gällandes luft, värme och kylning är att få bort den varma luften från chassiet och in med ny kallare luft. För mig verkar det som att när jag blåser på flänsen så får jag inte ut den varma luften lika effektivt som genom när den suger. Jag får varmare systemtemp samt cpu-temp när fläkten blåser på flänsen.
Sen baserar jag mitt resultat på tester i min dator med olika flänsar. Tycker du oxå borde testat det, föresten borde alla testa de 2 olika sätten när de köper en ny fläns.
2 Guest(s)