July 12, 2001
Nu skall ljudet bort på alla 8 fläktar! :burn:
Jag tänkte att man kanske kunde skarva dit ett motstånd på varje fläktkabel.
Jag hade förut två fläktar som var styrda av potentiometrar. (0-30 Ohm) Det verkarde vara lite för klen resistance på dom.
Är det nån som har testat detta förut och har nån hum om vilken resistance man skall använda?
Tack!
August 9, 2001
jag har en fråga som är relaterad till din fråga: jag kör cpu fläkten i 7volt, rpm övervakningen på moderkortet fungerar till följd av detta inte. om man skulle sätta tillbaka den på 12volt och sätta dit ett motstånd för att på så sätt få c:a 7volt skulle då rpm övervakningen fungera?
July 12, 2001
On 2001-10-04 21:10, Bhaal wrote:
jag har en fråga som är relaterad till din fråga: jag kör cpu fläkten i 7volt, rpm övervakningen på moderkortet fungerar till följd av detta inte. om man skulle sätta tillbaka den på 12volt och sätta dit ett motstånd för att på så sätt få c:a 7volt skulle då rpm övervakningen fungera?
Det är vad jag hoppas iaf.. Hade ju själv tänkt att göra så.
Är det verkligen ingen som har satt motstånd på sina fläktar än? Jag kan ju inte vara först med att försöka mig på det.
Nån mer erfarenhet av detta?
September 11, 2001
om man säger så här Zallman (eller hur fan det stavas) levererar sina fläktar med ett motstånd på en liten extra kabel så man kan anv om man vill ha 5.5v annars får man 12v
så jag tror att RPM funkar med motstånd, och om en vecka kan jag svara mer exact för då har GTEK leverart mina fläktar!
[edit]förtydligade + typos[/edit]
[ Detta Inlägg ändrades av: Robster den 2001-10-05 13:03 ]
April 1, 2001
On 2001-10-04 11:45, Danieln wrote:
Nu skall ljudet bort på alla 8 fläktar! :burn:Jag tänkte att man kanske kunde skarva dit ett motstånd på varje fläktkabel.
Jag hade förut två fläktar som var styrda av potentiometrar. (0-30 Ohm) Det verkarde vara lite för klen resistance på dom.
Är det nån som har testat detta förut och har nån hum om vilken resistance man skall använda?
Tack!
Jag kan tala om för dig hur det går till. Det är nämligen olika vad du skall ha för resistans i motstånden på olika fläktar. Messa mig på ICQ...
1 Guest(s)