December 30, 2000
Tjo!
Införskaffade mig nyss ett Sapphire 9800pro kort som jag tänkte jag skulle testa flasha om till ett XT. Har provat klocka det med Rage3D och får fin fina resultat. Klockar en bra bit över XT kortens frekvenser, och detta med orginalkylning. Tänkte slänga på en Artic Cooling senare.
Nog bakgrunds-histora...
Nu undrar jag om någon har erfarenhet av att flasha kortet och isf hur det gick osv. Har letat på nätet lite efter bios versioner osv men... det känns mest som en enda röra. Så om nån kunde tipsa om vilken bios jag borde ta hade det varit kanon!
Tjänar jag på att flasha om det eller borde jag ha kvar det som ett 9800pro och bara köra det klockat?
December 30, 2000
Har hittat denna sidan:
http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php
Men hittar inge bios till ett 128mb's Sapphire 9800 XT där =/
May 8, 2003
Fan.. nu blir jag lite avis. Har också ett Sapphire och det går inte över 410/360 utan artefakter..
Ett tips är annars ATI Tool. Väldigt smidigt för att ta reda på exakt hur högt kortet går och man ser rätt tydligt när det blir artefakter utan att behöva starta massa benchmarks/spel emellan.
October 24, 2003
coffe wrote: Gisses sicket seeeeeegt program...
började testa "find max core"
Visst.. började fint kom upp i 414.. sen SÄNKTE den sig till 413 o va där hur länge som helst.....
körde i 25min sen orka jag inte mer.. segt som fasen ju
Använd inte ATI-Tool, det är icke bra. Klocka 10 mhz i taget i början och 5 mhz sen tills du får artefakter, då sänker du med 3-5 mhz. Använd Rage 3D Tweak för dettta :}
Prioritera att höja minne då det ger bättre prestanda också :]
GL HF!
October 24, 2003
GooGeL wrote: [quote=johan_lojan]Använd inte ATI-Tool, det är icke bra.
varför är programmet inte bra?
För det första så får man fram helt tokiga "max"klockfrekvenser och för det andra tar det väl en tre-fyra dagar för programmet att få fram två klockfrekvenser (som då dessutom är fel)
Attlså, han få väl använda ATI-Tool om han vill, men jag rekommenderar det inte.
2 Guest(s)