July 3, 2003
Jag har läst mycket om folk som flashat om sina R9700 så de kunnat klocka dem och jag tänkte göra det också.
Jag laddade ner ATIflash och en ny BIOS till mitt grafikkort, Sapphire Radeon 9700, och startade upp datorn, satte i Win 98-skiva, valde att starta från CD-Rom och sedan starta datorn utan CD-Rom stöd, voila, nu har jag kommit åt DOS i Win XP. MEN det är här problemet kommer, jag flashade mitt grafikkort men det blev fel och nu fungerar inte datorn. Skärmen är svart och datorn piper.
Jag sparade originalBIOS'en före jag flashade om, finns det något sätt att flasha tillbaka till originalBIOS'en nu? Snälla hjälp tack! Det är så typiskt att jag ska få problem men det går så bra för alla andra ;(
October 7, 2001
wihiiii 😀 låter som du lyckades som ja gjorde 😀
när ja flashade mitt radeon 8500 tilll 9100...
då var det iaf min agp port som blev "defekt" på någe vänster... kunde inte köra 4 gångers agp längre...
så ja böt moderkort så funkade det sen...
det var bara att flasha om grafikkortet på en annan dator... med ett pci grafikkort som standard grafikkort
May 10, 2003
July 3, 2003
Jag har försökt att flasha blint utan någon framgång. Skrev såhär: "atiflash -f -p 0 originalBIOS.bin"
Diskettstationen tuggade på och när den slutade startade jag om datorn, inget hände.
Kan det vara att mitt Asus A7N8X är ett dåligt moderkort eller varför kan inte jag flasha?
Alla andra säger att det bara är att sätta i en startdiskett men när jag sätte ri en startdiskett står det att det är fel disk i och att jag ska ta ut den och strarta om datorn 😕
1 Guest(s)