January 11, 2006
Tjo, vad tror ni, vad ska jag ändra på eller köra på för att få mitt system att gå snabbare?
XP 2400+ - Rullar i 2000 Mhz - Proc -
1 GB RAM minne ( 2 * 512 MB) - Minne -
Aopen Neolus 6600GT 128 MB - Grafik -
Shuttle Motherboard AN-35N - Ultra - Moderkort -
Nån bra idé?
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
October 9, 2004
Skulle väl vara en A64 och ett asrock dual sata2 som skulle kunna hjälpa dig på traven. Är minnet pc3200 så kan du använda samma, då behöver det inte gå på mycket över 2000kr, Grafikkortet hänger ju med och minnesmängden är det inget fel på. Det är just cpun som halkar efter en del.
July 3, 2003
asrock? öhm.. jaha... själv skulle jag försökt få tag i ett DFI NF3 250gb Ultra om det gick, men jag vet inte om de säljs nånstans längre 😛
sen kanske ett X700 skulle hjälpa till, eller ett begagnat X800 AGP, det skulle ta dig över toppen 🙂
däremot visst, kanske inte precis ett dåligt mobo 🙂 ger okej resultat trots ULi-chippet, iallafall enligt detta test 🙂
http://www.pcstats.com/article.....38;page=12
du bestämmer själv 🙂 men ett NF-chip tror jag ger några fler fördelar, Good luck 😉
October 9, 2004
February 12, 2003
IXu wrote: Ett dfi ger inga uppgraderingsmöjligheter, därför kör man på asrock. Ska köra mitt i ungefär 3 månader, sen ska jag köpa ett DFI SLI
En fråga bara; vad ska du med ASRocket till om du inte ens använder det när du ska uppgradera? Du gör ju exakt samma sak som den andra killen, fast med ett billigare mobo.
Dessutom är ASRocket totalt värdelöst om nån frågar mig, utan tvekan det sämsta moderkortet jag haft. Visst, klocka går, om man pallar en 10-15 coldboots i rad innan man får liv i systemet, och utan moddar är max Vcore 1.45V, Vdimm ~2.7V. Så det är ingenting för mig, men det duger väl om man vill köra stock.
2 Guest(s)