February 8, 2002
December 18, 2002
Jepp klart det blir bättre cooling... men förstår ej varför du vill ha BIX RAD's... humm köp typ 2st Pro core eller 2st Heatcore's, helt klart mer värt!
bättre kylning om inte annat samt MYCKET billigare...
July 17, 2002
GooGeL wrote: Jepp klart det blir bättre cooling... men förstår ej varför du vill ha BIX RAD's... humm köp typ 2st Pro core eller 2st Heatcore's, helt klart mer värt!
Jag har kollat runt lite, och hittar ingen som helst data på Heater Corens värmebortledningsförmåga. Jag kan dock säga att BIX2 är helt sjukt fet, om man kollar på dess specar.
Vi säger så här... Har man bara en processor - för enkelhetens skull - utvecklar 100W värme, och sätter kylningen till en BIX2 så har man så jävla mycket kapacitet över att det är helt otroligt. Den kan nämligen leda bort runt 1800W, vilket gör att för att den inte ska räcka till så måste man seriekoppla kylningen till 18 (!) processorer.
Skulle man sätta två BIX2 till en prolle så skulle det inte göra så stor skillnad, eftersom du utan peltier (eller motsvarande) inte kan komma under rumstemperatur. Är det 21 grader i rummet så kommer processorn inte att kunna gå under den tempen med vanliga vattenblock och radiatorer.
December 18, 2002
The Whistler wrote: [quote=GooGeL]Jepp klart det blir bättre cooling... men förstår ej varför du vill ha BIX RAD's... humm köp typ 2st Pro core eller 2st Heatcore's, helt klart mer värt!
Jag har kollat runt lite, och hittar ingen som helst data på Heater Corens värmebortledningsförmåga. Jag kan dock säga att BIX2 är helt sjukt fet, om man kollar på dess specar.
Vi säger så här... Har man bara en processor - för enkelhetens skull - utvecklar 100W värme, och sätter kylningen till en BIX2 så har man så j**la mycket kapacitet över att det är helt otroligt. Den kan nämligen leda bort runt 1800W, vilket gör att för att den inte ska räcka till så måste man seriekoppla kylningen till 18 (!) processorer.
Skulle man sätta två BIX2 till en prolle så skulle det inte göra så stor skillnad, eftersom du utan peltier (eller motsvarande) inte kan komma under rumstemperatur. Är det 21 grader i rummet så kommer processorn inte att kunna gå under den tempen med vanliga vattenblock och radiatorer.
aja, låt han nu handla vad han vill!... men att handla BIX är fortfarande ett NED (-!?!) KÖP.
Ta deras specs angående dom där watten du rabla upp med en nypa salt ^^
July 17, 2002
GooGeL wrote: [quote=The Whistler][quote=GooGeL]Jepp klart det blir bättre cooling... men förstår ej varför du vill ha BIX RAD's... humm köp typ 2st Pro core eller 2st Heatcore's, helt klart mer värt!
Vi säger så här... Har man bara en processor - för enkelhetens skull - utvecklar 100W värme, och sätter kylningen till en BIX2 så har man så j**la mycket kapacitet över att det är helt otroligt. Den kan nämligen leda bort runt 1800W, vilket gör att för att den inte ska räcka till så måste man seriekoppla kylningen till 18 (!) processorer.
aja, låt han nu handla vad han vill!... men att handla BIX är fortfarande ett NED (-!?!) KÖP.
Ta deras specs angående dom där watten du rabla upp med en nypa salt ^^
En teknisk specifikation i ett datablad är vetenskapligt bevisade fakta, och därmed är det inget att ta med en nypa salt.
Det man dock ska ta med ett skålpund salt är folk som säger att man inte kan lita på specarna. Varför tror du att det saknas specar på så många produkter? Jo, just för att folk som har lite erfarenhet vet att man ska jämföra specarna mellan två liknande produkter och ta den som är bäst.
Saknas det spec har man bara hemsidan att lita på, och där kan de skriva vad katten som helst för att folk ska köpa "vår super-mega-häftiga jättepresterande-dunder-moj".
Frågor på detta? Tillägg?
August 16, 2002
The Whistler wrote: [quote=GooGeL]Jepp klart det blir bättre cooling... men förstår ej varför du vill ha BIX RAD's... humm köp typ 2st Pro core eller 2st Heatcore's, helt klart mer värt!
mkay... men om man har 20 grader i rummet så kommer man väl inte få 20 grader på prollen om den utveklar 100W och radiatorn pallar 1800W....
2 Guest(s)