flimmer i 3dmark03|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
flimmer i 3dmark03
Lazarus
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 1, 2004 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Hej! Jag har ett problem, när jag kör 3dmark03 (senaste versionen) börjar det andra speltestet (battle of proxycon) att "tokflimra". Är detta ett känt problem? Flimret (bilden hoppar upp och ned och så vidare) gör att fps:en endast ligger runt 20. Samma sak med tredje speldemon. Första, "wings of fury" går bra. Drivrutiner för grafik är uppdaterat, liksom ljud. Ett liknande problem jag får ibland i windows är att det börjar flimra bara genom att windows ligger vilande någon timme. När jag då antingen kopplar på eller av "reduce dvi-frequency on high-resolution displays" så försvinner flimret.

Mitt system
Intel Celeron 2,6, 512 ddr (333), Gecube Radeon9600pro, Asrock p4vx4 (uppdaterat bios), TFT Hercules 920pro dvi.

Redgrave
Medlem
Forum Posts: 50
529071
February 1, 2004 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade samma problem, men det löste sig när jag såg till att V-syncen var av, ingen AA och AF och stäng av fastwrite. flimret får jag åxå, bara starta om datorn så försvinner det och de nya inställningarna gäller och viola !! det funkar

Lazarus
Medlem
Forum Posts: 19
529106
February 1, 2004 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

Tack för tipset! Dessvärre verkade det inte lösa mitt problem. Jag är dock lite osäker om jag lyckades koppla bort AA och AF. Ser inte riktigt var man gör det (application preference är väl inte samma som att slå av). I övrigt går det bara att välja mellan 2x, 4x, 6x, 8x.

Redgrave
Medlem
Forum Posts: 50
530013
February 2, 2004 - 10:33 am
sp_Permalink sp_Print

Jo, du skall ha den rutan på respektive inställning ikryssad (application preference) då är AA och AF av i 3dmark. Sedan betyder det åxå att om du vill ha AA å AF i ett spel så ställer du in det i spelet, om du inte har rutan ikryssad så gäller dina inställnigar överallt i spel osv.
Sedan är det viktigt att starta om datorn efter ändrade inställningar

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 28
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL