April 5, 2003
ca -100 ska tydligen vara de bästa för en riktigt bra OC, om 0C vore bäst så skulle ju folk komma längre med en bra peltier kylning än med kompressor kylning. och jag tror de var Snap som frågade, de går inte köra Ln2 hela tiden, för de första så skulle de gå åt nåttt fruktansvärt med Ln2 sen så skulle rummet datorn stod i bli kallt uta satan efter ett tag. Då är de bättre att köra luft kylt och ha datorn i en jordkällare där lufttempen ligger på ca 10C
December 27, 2003
jonas_fallenius wrote: men jag såg någon som hade fått ner sin kompressorkylniung i -100 genom dubbla kompressorer och dessutom en på graffekortet"!!!!! de e nåt att satsa på 😀
mer känt som ett cascade. inte direkt billigt skulle jag villja påstå, köldmediet i andra steget kostar inte bara honung... :bgrin:
March 18, 2003
Lyckades komma på 10:e plats på mästerskapet med 82% överklock. Hade då volten på 2.2 men luftkylning.... Tempen på CPUn låg på ca 30 grader. Undrar någon hur; hade nämligen datorn vid balkongen med halvstängd dörr (- 5-6 grader ute) Chassitemp på ca +4grader för att undvika kondens..... Fungerar också + billigt
1 Guest(s)