March 10, 2003
Jahaja..orkade inte vänta på att någon skulle svara så jag testade...
mitt kort fungerar utmärkt nu med 16pipes och 6 vertex units 😀
förut fick jag 4084 i 3Dmark 05 och nu får jag 4469 🙂 har inte testat än hur mkt kortet maxar i i 3Dmark05 men kortet gör minst lika mkt med 16 pipes iaf 😀
March 10, 2003
EliXyR wrote: ganja o jag 😛 försöker ge oss på ett Gainward GF6800LE, det är genom patchscripts man gör va? men va? 😀
berätta hur du gjorde we är noobs 😀
okej, testa o berätta hur det gick!:)
ladda hem nyaste Rivatuner versionen från http://www.guru3d.com
kolla på bilderna från denna sidan så ser du vart man går in: http://www.svethardware.cz/art.....0A820.html
eftersom du har ett LE har du bara 8 pipes.. testa att låsa upp 4 först...coh funkar det testa med 4 till.. om de 4 första inte funkar bra så testa och avaktivera dem och testa de andra 4. gör likadant med de 2 vertex unitsen som är avaktiverade. kör nått krävande 3Dtest emellan varje inställning.
Lycka till! 😀
May 5, 2004
vi hitta det till slut 😀 anyway ganjaspeed kör 12x1 4vp i en runda 3m03.. ser hru de går
UPDATE:
16x1 5vp funka! när vi testa VP så kör de vi bara 3dm03 vertex shader test.. o med 6st så va de error...
kylaren på LE koret är lite weak så vi får se om den klarar högre klock med alla pipes påslagna just nu 300/700..
UPDATE2:
smooth Ops 😀
http://quarzi.mine.nu/Start/up.....6800le.jpg
nästan så jag e tvungen o köpa ett själv bara för o softa.. :eye:
March 10, 2003
Pim_ wrote: Låter ju riktigt lovande...kan ngn som inte är så lat som jag är jämföra hur det står sig mot ett 6600GT för det är ju ungefär samma prisklass som ett 6800LE.
ett 6800LE är ju mkt bättre om du kan få det att fungera i 12 pipes (8 är orginal). får du det även att fungera i 16 så är det ju skitmkt bättre. jag skulle tatt eff 6800LE istället för ett 6600GT...
May 5, 2004
moddanrazer wrote: [quote=Pim_]Låter ju riktigt lovande...kan ngn som inte är så lat som jag är jämföra hur det står sig mot ett 6600GT för det är ju ungefär samma prisklass som ett 6800LE.
ett 6800LE är ju mkt bättre om du kan få det att fungera i 12 pipes (8 är orginal). får du det även att fungera i 16 så är det ju skitmkt bättre. jag skulle tatt eff 6800LE istället för ett 6600GT...
ja 6600 finns jue itne te AGP endå så dum fråga 😛 vitt jag vet inga LE kort te PCIE?
March 20, 2003
EliXyR wrote: [quote=moddanrazer][quote=Pim_]Låter ju riktigt lovande...kan ngn som inte är så lat som jag är jämföra hur det står sig mot ett 6600GT för det är ju ungefär samma prisklass som ett 6800LE.
ja 6600 finns jue itne te AGP endå så dum fråga 😛 vitt jag vet inga LE kort te PCIE?
Jag skall inte köpa ngn mer hårdvara till ett agp-system....om du missat det så kommer agp fasas bort och PCIe bli ny standard.....
Att jämföra hårdvara är alltid kul...nästan lika roligt som att kunna skriva läsligt...
May 5, 2004
Pim_ wrote: [quote=EliXyR][quote=moddanrazer][quote=Pim_]Låter ju riktigt lovande...kan ngn som inte är så lat som jag är jämföra hur det står sig mot ett 6600GT för det är ju ungefär samma prisklass som ett 6800LE.
Jag skall inte köpa ngn mer hårdvara till ett agp-system....om du missat det så kommer agp fasas bort och PCIe bli ny standard.....
Att jämföra hårdvara är alltid kul...nästan lika roligt som att kunna skriva läsligt...
jomen visst jag tar ett LE te mitt nya system som inte har AGP. ugefär så man fattar din första fråga.. u get the drift.
o jämföra är förvisso kul as always..
1 Guest(s)