September 24, 2001
Fick min nya 2000+ igår, den ligger på 60C 0% load :), e inte det lite varmt?.
Tog iofs inte någon ny kylpasta på men det fanns lite kvar, måste man ta ny och hur mycket gör kylpastan.
Har en zalman fläns, ganska grym tror jag kosta i alla fall typ 500:-.
Har för övrigt ett MSI kt3 moderkort, hört att dom ska visa tempen lite mer men det kankse inte stämmer.
October 15, 2001
som sagt.. läg på ett tunt lager med pasta.. till en början kanske det inte gör någon skillnad, men det tar ett tag innan pastan "bränner" sig in mellan kylflänsen och kärnan, och det är då man märker skillnaden..
För mig har det tagit upp till 3 dagar innan processorn visar den lägsta temperaturen.
August 19, 2002
September 12, 2001
nevermind wrote: Fick min nya 2000+ igår, den ligger på 60C 0% load :), e inte det lite varmt?.
Tog iofs inte någon ny kylpasta på men det fanns lite kvar, måste man ta ny och hur mycket gör kylpastan.
Har en zalman fläns, ganska grym tror jag kosta i alla fall typ 500:-.
Har för övrigt ett MSI kt3 moderkort, hört att dom ska visa tempen lite mer men det kankse inte stämmer.
Nej...
MSI KT3 visar tempen mkt bra jämfört med många andra moderkort.
Har samma moderkort och om den skulle visa för mkt så måste jag bara undra hur mkt den riktiga tempen skulle vara i min dator då jag aldrig kommer över 40 grader.
Ligger oftas mellan 33-37 grader med detta moderkort...iofs så har jag rätt ok kylning med min Alpha 8045.
1 Guest(s)