May 4, 2005
Hej,
Kör en AMD Athlon64 3500+ med en Zalman AlCu 7000B fläkt. Mitt moderkort är ett MSI K8N Neo2 Platium Ed, dvs. nForce3 Ultra. Nu till själva problemet.
nVidia Monitor säger att processorns temperatur ligger på typ 48 och uppåt. När jag kör med TV-kortet och tittar på TV så ligger den efter ett tag lugnt på 52 grader. Det är ju inte temperaturer som förstör datorn direkt, men det är varmare än vad det borde vara. Känner jag på själva kylflänsen så känns den absolut inte sådär jättevarm. Även om man känner långt ner på den.
Det verkar heller inte vara något större kontaktproblem mellan processorn och kylaren heller. Verkar mycket tight. Kör med Arctic Silver kylpasta, så det är ju inte något meklo nonamepasta heller. Gjorde en ominstallation en gång av kylaren utan någon skillnad. Så vad kan vara fel? Kan jag ha använt för mycket/för lite kylpasta (troligare för mycket) eller är det helt enkelt temperaturmätaren som är felaktig?
Tack för alla tips.
March 28, 2005
Lite är ett riskorn i mitten. Smeta inte ut, det fördelas av trycket. Sedan ska man vänta i 24h så att kylpastan är inbränd. Detta gäller alltså AS5.
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
1 Guest(s)