December 13, 2003
Jag känner nu att jag skulle vilja kräma ut lite mer ur mitt Hightech Excalibur 9800 Pro ICE 128Mb kort.
Så vad får man bäst effekt av?
Kan jag flasha det till ett xt?
Vad finns det för risker med det?
Blir det någon märkbar skillnad?
Klocka det?
Finns det flera alternativ?
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
December 31, 2001
RobB wrote: Jag känner nu att jag skulle vilja kräma ut lite mer ur mitt Hightech Excalibur 9800 Pro ICE 128Mb kort.
Så vad får man bäst effekt av?
Kan jag flasha det till ett xt?
Vad finns det för risker med det?
Blir det någon märkbar skillnad?
Klocka det?
Finns det flera alternativ?
Det enda du kan göra är att klocka det, genom att flasha klockar du det fast kortet tror sig vara ett xt i stället och kör i xt original hastigheter.
Riskerna är små men är man feg ska man inte hålla på med hårdvaran.
Skillnaden blir liten om ens synlig i spel, du ser nog prestndan mer om du kör tex 3d marks 2003.
Det finns ej någon annat altenativ för att få ditt 3d kort snabbare eller ge mer prestanda än att klocka det/flasha det.
March 14, 2004
Guufi wrote: Om den klarar XT-hastigheter så klarar den av att flashas.
Skitsamma vad det står på coren.
Fel. Han kommer få grafikbuggar om han inte har R360. XTbioset aktiverar några shaderintruktioner som är inaktiverade i R360-coren med 9800Pro bios.
I R350 finns dom inte ihuvudtaget!
March 14, 2004
Ubermann wrote: Dom grafikproblemen tror jag bara dyker upp i 3dmark 03 än så länge.
Jag flashade mitt till xt och det gav väl hmm ingenting alls förutom att det såg kul ut med ett XT kort =)
Okej. Vet folk som har känat mer eller mindre på det + att XT bioset ger 1.7v till GPU 😀
August 23, 2004
ocz wrote: [quote=Ubermann]Dom grafikproblemen tror jag bara dyker upp i 3dmark 03 än så länge.
Jag flashade mitt till xt och det gav väl hmm ingenting alls förutom att det såg kul ut med ett XT kort =)
Okej. Vet folk som har känat mer eller mindre på det + att XT bioset ger 1.7v till GPU 😀
Det går inte ställa volten på nått sätt med en annan bios på ett 9800.
Går endast genom olika moddar.
March 14, 2004
Ubermann wrote: [quote=ocz][quote=Ubermann]Dom grafikproblemen tror jag bara dyker upp i 3dmark 03 än så länge.
Det går inte ställa volten på nått sätt med en annan bios på ett 9800.
Går endast genom olika moddar.
Nej? Jag trodde dom fick mera volt med XT-bioset iaf.
2 Guest(s)