September 14, 2001
Tycker det förklaras lite dåligt när det skall hjälpas till. Istället för att bara säga: "Gör såhär! Gör som jag!" Så kan det ju vara smidigt att tala om VARFÖR personen skall göra så. Vad det är han ändrar på och hur olika inställningar påverkar andra. Tex FSB ökning som även påverkar minneshastighet. Vet man inte att FSB ökning gör att minnet sticker iväg är det ju lätt att klocka så att minnet piper iväg över det MHz värde som det klarar, med startsvårigheter och instabilitet som följd. Det blir kanske lite mer att skriva, men folk lär sej sabla mycket mer på det.
Mvh: Nicke
May 5, 2003
September 14, 2001
Anl till att jag postade är att det inte alltid förklaras bra.... Vore bra med så hög standard som möjligt härinne, det främjar ju alla. Inte minst så kanske forumet får väldigt fin PR om alla hjälper till och gör sitt bästa, det är ju alltid kul att vara delaktigt i något bra med fint rykte?! Eller har jag fel? Sen är det ju som jag sa, alla lär sej ju mer om de får utförliga svar. Ibland kan det räcka med ett halvhjärtat svar för att den behövande ska fatta, men sitter det en som är helt grön så blir han inte ett dugg hjälpt om de som svarar inte förklarar bra.
Mvh: Nicke
May 5, 2003
May 5, 2003
May 5, 2003
July 26, 2003
Allså det är lite från fall till fall..
Jag märker att det händer _ofta_ att personen i fråga som behöver hjälp, har inte ens läst manual, eller läst andras inlägg med liknande problem.
Då kan det kännas lite onödigt att skriva en roman.
Men om man förväntar sig ett välformuletat svar, så får man nog också skriva en välformulerad fråga.
Dvs, beskriva problemet så gott man kan, tala om vad man har för system, om man har gjort några andra inställningar än det normala, t.ex oc.
Inlägg som, "mitt grafikkort funkar inte, vad är fel ?". sånna inlägg dissar jag rätt ofta.
Har dom inte lagt ner möda på frågan, så kan dom inte förvänta sig ett bra svar.
Jag försöker skriva så tydligt som möjligt, men ska tänka på detta i fortsättningen.
September 12, 2001
sork- wrote: Eller så är man jävligt tacksam för den hjälp man får?
Vi är ingen j**la support man kan förvänta sig att få genomgående svar av. Får man svar så får man.
Var tacksam för i h*****e.
Vad surmagad man kan kan vara då!
Det är dock bra att man försöker sig att förklara hur man har löst ett problem så att andra kan ta del av det och förhoppningsvist få en hint om vad som kan felas.
1 Guest(s)