September 8, 2003
Har tröttnat lite på mina högljudda fläktar som ändå inte kyler som jag vill så jag tänkte sätta in lite vatten. Men jag är ganska grön på vattenkylning så jag tänkte höra om någon hade några tips om vad man bör köpa.
Helst inte allt för dyrt då min ekonomi är lite sargad 🙄
Vilken pump ska man välja t.ex. ?
May 2, 2002
March 1, 2003
köp pumpen från seame... http://www.shopsolution.nl/sho.....eheimpumps
fri frakt (vid 40 euro)...
min eheim 1048 kostade 450kr inkl frakt... i sverige kostar bara pumpen ca.650 sen får du plussa frakt...
känner du nån som äger en fräs, så kan du försöka dig på att fräsa ett block själv... för tips och ideer kolla http://forum.oc-forums.com/vb/.....genumber=1
lycka till...
July 17, 2002
[Defect wrote: ]Har tröttnat lite på mina högljudda fläktar som ändå inte kyler som jag vill så jag tänkte sätta in lite vatten. Men jag är ganska grön på vattenkylning så jag tänkte höra om någon hade några tips om vad man bör köpa.
Helst inte allt för dyrt då min ekonomi är lite sargad 🙄Vilken pump ska man välja t.ex. ?
Om ditt mål är att få bort alla fläktar i datorn så är det bara att ge upp. Vattenkylning som är helt tyst är inte billigt, om ens möjligt.
February 3, 2003
The Whistler wrote: [quote=[Defect]]Har tröttnat lite på mina högljudda fläktar som ändå inte kyler som jag vill så jag tänkte sätta in lite vatten. Men jag är ganska grön på vattenkylning så jag tänkte höra om någon hade några tips om vad man bör köpa.
Helst inte allt för dyrt då min ekonomi är lite sargad 🙄Vilken pump ska man välja t.ex. ?
Om ditt mål är att få bort alla fläktar i datorn så är det bara att ge upp. Vattenkylning som är helt tyst är inte billigt, om ens möjligt.
tror att vad defect menar är att han vill ha en tystar dator...Men inte helt ljudlös...Omöjligt NÄSTAN men hur fan skulle man våga sova om natten då om man inte hör att en fläkt är igång i datorn???
BTW Eheim 1048 pump ska ja oxå ha för den ska vara bra...Radiator från en bil eller dylikt...vatten block får du vell nästan köpa...Att rekommendera är Danger Den maze 3 och 4 eller Swieftechs 5000 nånting...
July 17, 2002
LorD_Kvadd wrote: [quote=The Whistler][quote=[Defect]]Har tröttnat lite på mina högljudda fläktar som ändå inte kyler som jag vill så jag tänkte sätta in lite vatten. Men jag är ganska grön på vattenkylning så jag tänkte höra om någon hade några tips om vad man bör köpa.
tror att vad defect menar är att han vill ha en tystar dator...Men inte helt ljudlös...Omöjligt NÄSTAN men hur fan skulle man våga sova om natten då om man inte hör att en fläkt är igång i datorn???
BTW Eheim 1048 pump ska ja oxå ha för den ska vara bra...Radiator från en bil eller dylikt...vatten block får du vell nästan köpa...Att rekommendera är Danger Den maze 3 och 4 eller Swieftechs 5000 nånting...
Jag fattar inte hur folk kan ta radiatorer från bilskroten, det ser ju så jävla tattigt ut! Jag rekommenderar det inte.
February 3, 2003
The Whistler wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=The Whistler][quote=[Defect]]Har tröttnat lite på mina högljudda fläktar som ändå inte kyler som jag vill så jag tänkte sätta in lite vatten. Men jag är ganska grön på vattenkylning så jag tänkte höra om någon hade några tips om vad man bör köpa.
Jag fattar inte hur folk kan ta radiatorer från bilskroten, det ser ju så j**la tattigt ut! Jag rekommenderar det inte.
Ummm beror inte de på storleken på kylaren????O råkar man kunna få tag i BRA och BILLIGA kylare från skroten så tar man ju så klart den om man inte har mycket pengar...Man lägger inte ut över 1000 kr på en kylare från t ex overclockers då...Du kan ta ett värme element från en bil oxå...De ser skit bra ut...
1 Guest(s)