February 1, 2003
vet inte om jag lagt topicen i rätt forum men kunde inte hitta något som passade bättre, men nu är det såhär att jag inte riktigt förstår vad
kylflänsen är..
har köpt ny cpu och tänkt installera den.
köpte även arctic cooling värmeledande pasta är det de här dem kallar kylpasta? och är det enda jag behöver smeta ut över processor coren?
vore vänligt av någon att informera mig lite =)
June 2, 2003
ja pastan går i mellan flänsen o coren , pastan har värme ledande egenskap som ska ge bättre kontakt mellan core o fläns. 😉 där med effektivare kylning.. men vetifan om det ger nåt jag har inte märkt nån större skillnad mellan vanlig silicone pasta o min artic silver 3..
February 12, 2003
tips: APPLICERA KYLPASTAN RÄTT!!!!
Dvs inte för tjokt lager å inte för tunt... de ska va lagomt...
du hittar säkert nån tråd i forumet hur man gör för att applicera kylpastan på bästa sättet ;O)
-_-Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete,svält och nöd.De är födda krigare, fulla av Stolthet”-Francois Voltaire 1731-_-
June 27, 2002
j0s wrote: vet inte om jag lagt topicen i rätt forum men kunde inte hitta något som passade bättre, men nu är det såhär att jag inte riktigt förstår vad
kylflänsen är..har köpt ny cpu och tänkt installera den.
köpte även arctic cooling värmeledande pasta är det de här dem kallar kylpasta? och är det enda jag behöver smeta ut över processor coren?vore vänligt av någon att informera mig lite =)
Du måste ha en cpufylare också alltså en fläns med en fläkt ovanpå.
Finns färdiga sånna.
October 22, 2002
bloodman wrote: [quote=j0s]köpte min processor "BOX:ed" där borde ju kylflänsen och fläkten vara inkluderade?
ja men tyvärr är dem inte speciellt bra, sen vill du överklocka blir det rätt så varmt.
*LOL* han kan inte ens installera den, hur har du tänkt dig att han skall klocka den ??? 🙄
1 Guest(s)