December 23, 2000
Jag förstår egentligen inte varför man fortfarande kör med de gamla enkla clipsen till alla dessa tunga kylflänsar som finns nuförtiden, ta t.ex Hedgehogen..den sägs väga 450-500g+fläkt.
Och ändå så har man de där löjliga clipsen som skall hålla upp dem...
Men tänk någongång när ni går på LANet och ställer ned datorn med ett dunk! då kanske den ömtåliga coren ger vika och där står man och svär över kylaren
Så varför gör man inte som på vissa vattenblock och även på CPUfx core kylaren som använder moderkortets 4 hål...Det måste ju ändå vara det smartaste ...
Jag har ett MAZE-2 vattenblock och har fäst på det sättet...Sitter som berget och kan omöjligen ge vika....
August 7, 2001
det är många moderkort som inte har dom hålen. t.ex mitt men man kan ju åtminstånde gör någon sorts clips som använder båda möjligheterna för att fästa en fläns. efter som att det finns fästen för 2 stycken olika. även om den andra som man inte använder så ofta, jag vill minnas att jag hade nån pentumfläns som satt monterad där på, inte är så effektiv. så hjälper den något iaf!
On 2001-09-23 16:42, [NH]Axzell wrote:
Jag förstår egentligen inte varför man fortfarande kör med de gamla enkla clipsen till alla dessa tunga kylflänsar som finns nuförtiden, ta t.ex Hedgehogen..den sägs väga 450-500g+fläkt.Och ändå så har man de där löjliga clipsen som skall hålla upp dem...
Men tänk någongång när ni går på LANet och ställer ned datorn med ett dunk! då kanske den ömtåliga coren ger vika och där står man och svär över kylarenSå varför gör man inte som på vissa vattenblock och även på CPUfx core kylaren som använder moderkortets 4 hål...Det måste ju ändå vara det smartaste ...
Jag har ett MAZE-2 vattenblock och har fäst på det sättet...Sitter som berget och kan omöjligen ge vika....
Nä det behövs helt klar en ny fästteknik för kylflänsarna och då är ju de "fyra hålen" det bästa för tillfället. Numera har ju alla nya moderkort dessa hål. Men tyvärr så sitter de olika på P4 moderkort och AMD moderkort så det måsta vara olika uppsättningar på kylfänsen vilket inte är det lättaste.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
July 14, 2001
On 2001-09-24 00:08, p0w wrote:
On 2001-09-23 19:42, Daniel R wrote:
Oxå för att det är jobbigt att ta loss moderkoretet varje gång man ska byta kylaredet behöver man inte alls göra, jag tog fram sticksågen å kapade ut ett hål i moderkorts plattan så jag slipper detta
smart!
1 Guest(s)