Det är verkligen en imponerande bedrift av Oppainter som sagt var att knäcka 20000-gränsen med ett AMD-system men om man ska jämföra Intel med AMD i 3Dmark ska du egentligen jämföra Oppainters egen Intel-score men hans AMD-score. De systemen använder samma grafikkort och även samma hjärna för att tweaka OS och driver vilket gör en hel del. 🙂
Angående nForce2 så tror jag att Oppainter håller på och leker med det just nu så vi kan nog se nya resultat från han rätt snart.
Tyvärr ser man att AMD har en bit kvar mot Intel och speciellt då hans Intel-score fortfarande ligger högst och då med en klockfrekvens på "enbart" 3.6GHz. 2.8-2.8GHz verkar vara max för dagens AMD-processorer med vapor-kylning medans P4:an faktiskt når 4.0GHz med liknande kylning.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 15, 2001
http://www.xtremesystems.org/f.....genumber=1
3dmark poäng 21605pix ..............
helt klart min favoutite klockare
över 4200mzh ......
November 7, 2002
ranlord wrote: http://www.xtremesystems.org/f.....genumber=1
över 4200mzh ......
Jag måste säga att jag gillar bra mycket bättre han som har kommit upp i 17k med ett ti4200!!
Jo JC är verkligen en grym överklockare och jag skulle verkligen vilja se vad han hade kunnat göra med Oppainters grafikkort som går upp till 500MHz på GPU.. 🙂
Prometian är verkligen effektiv men det vet väl du om någon ranlord.. 😉
Macci är dock överklockarkonungen i mina ögon och det ska bli ruskigt intressant att se vad han kan göra när han blir klar med lumpen. 8)
Men konkurrensen är ju grymt mycket tuffare nu..
Tekniknörd som gillar att träna.
November 13, 2001
Live wrote: [quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=AntiChrist][quote=MoNsTeR][quote=heimdal][quote=HyperKossan]han borde skaffa nforce2, då lär poängen öka ytterligare.
förklara ved nforce2 e å vad det e som e så himmla bra me det
dubbla minneskanaler.
Onödvändigt för AMD-system...
eller inte.....
Dubbla minneskanaler ger störst prestanda vinst (läs så det syns) om man har integrerad grafik på moderkortet. Så när Nvidia släpper ett Nforce 2 med ATI Radeon 9700Pro integrerat så lär ni få se högre poäng. Jag har hört att det ska dröja ett tag dock 🙂
Nvidia släppa ett Nforce2 kort med ATI Radeon 9700pro intergrerat... troligt... o SAAB kommer börja bygga bilar med Volvo motorer.
November 7, 2002
gilgo wrote: [quote=Live][quote=#[L Click HS]# Goofy][quote=AntiChrist][quote=MoNsTeR][quote=heimdal][quote=HyperKossan]han borde skaffa nforce2, då lär poängen öka ytterligare.
förklara ved nforce2 e å vad det e som e så himmla bra me det
dubbla minneskanaler.
Onödvändigt för AMD-system...
eller inte.....
Dubbla minneskanaler ger störst prestanda vinst (läs så det syns) om man har integrerad grafik på moderkortet. Så när Nvidia släpper ett Nforce 2 med ATI Radeon 9700Pro integrerat så lär ni få se högre poäng. Jag har hört att det ska dröja ett tag dock 🙂
Nvidia släppa ett Nforce2 kort med ATI Radeon 9700pro intergrerat... troligt... o SAAB kommer börja bygga bilar med Volvo motorer.
isåg du inte att han var ironisk!!!??
February 4, 2002
#[L Click HS wrote: # Goofy][quote=ranlord]http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?s=0d29feed41a26b5c74eae48584a9d564&threadid=5850&pagenumber=1
över 4200mzh ......
Jag måste säga att jag gillar bra mycket bättre han som har kommit upp i 17k med ett ti4200!!
Joo Turbobird är en duktig jäkel
3 Guest(s)