Fortfarande problem|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Fortfarande problem
Sundgren
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 24, 2002 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Hej, jag nämnde tidigare att jag hade problem, det var nämligen så att när jag körde min AMD xp 1400@1500mhz och uppåt så när CPU:n kör på fulload så blir det blåskärm och det står "Dumpin visual memory to disk" så indikerar den siffror som räknar til 100 sen bootar datorn om, jag har testat att sänka minnes hastigheterna och ökat volten på både prolle och minne (kör max på båda), jag kör DDR 256 amd ok, kommer ej ihåg märket eftersom jag använder mig av TT memory cooling kit, men dom recensioner jag har läst över internet och i eran CPU databas, och även sett fårn kompisar så ska AMDs XP 1400mhz kunna gå MKT högre än 1600mhz med vanlig luft kylning iaf! Jag skulle gärna villja ha lite mer info om detta problem, och kylningen ska inte vara nått problem heller eftersom jag har moddat om min burk, den innehåller 6st 80mm en 120mm 4st 60mm (ink cpu kylare) och 4st 40mm, så CPU tempen ligger på 37-39C stabilt, och System temp ligger på 27C ungefär. Men som sagt jag skulle gärna villja ha lite tips, och om ni vet vad det kan va för fel etc, behöver jag köpa mer minne? jag har testat att öka det virtuella minet från 300-700mb till 1000-1500mb, men funakr inte endå, mina tester kör jag genom PC Mark 2002 vilket där hänger sig direkt, och den har börjat hängt sig nu på hela 138mhz FSB!!! vad är det för fel? Vill gärna ha svar snarast.

MVH Pontus Sundgren

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 491
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL