July 17, 2001
Tänkte bara förvarna er som tänkte köra denna combo. Jag har visserligen ett 6800 Ultra, men gissningsvis borde det gälla även övriga 6800, kanske även 6600.
Jag köpte en Reserator 1 samt GPU satsen. LeadTek kortet har 4 skruvar som sitter i en fyrkant runt GPUn (som håller fast bakre kylflänsen), så jag var helt säker på att kylblocket kunde monteras utan problem.
Detta visade sig vara fel. Hålen finns, men problemet var att de var för små! Skruvarna som följde med Zalman kittet var för stora för att passera igenom hålen.
Eftersom min dator var utspridd över hela mitt vardagsrum vid det här laget orkade jag helt enkelt inte vänta tills jag skaffat nya skruvar. Det borde f.ö. inte vara några som helst problem, bara man tar skruvar med aningen mindre diameter.
Med hjälp av mina sjuka ingenjörsskills lyckades jag få fast blocket ordentligt m.h.a. buntband (länge leve buntbandets uppfinnare) 😛
Hade små buntband som passade precis i hålen, så jag satte buntbanden över blocket i ett X.
Det normala hade väl varit att köpa nya skruvar, men jag pallade helt enkelt inte vänta. Om det är någon annan som planerar denna combo, så var beredda hursomhelst 🙂
1 Guest(s)