May 4, 2001
Har lite funderingar kring mitt nya moderkort och en bios inställning, så här står det på deras hemsida kring det;
Question:When I use DDR 400 (200 MHz) memory on my board, it shows that the DRAM frequency is running at DDR 333 (166MHz) in BIOS main page. The BIOS option "DRAM Frequency" is set at default setting "Auto". Why?(4/21/2006)
Answer:In order to get the best system compatibility and stability, we make it to run at DDR 333 (166MHz) when DDR 400 (200MHz) memory is installed and BIOS option "DRAM Frequency" is selected to "Auto". If you want to run DDR 400 (200MHz), please kindly adjust the BIOS option "DRAM Frequency" to DDR 400 (200 MHz) manually.
Det jag då undrar är om det är att rekommendera att ställa in minnet manuellt som dom säger då jag har den bättre typen av minnen. Kan jag räkna med någon större förbättring av prestanda på datorn? Eller kommer det knappt märkas?
December 16, 2003
Kommer bli snabbare i tester. Sen skall det till avsevärda prestandaökningar för att du skall uppleva en förbättring.
Jag hade ökat hastigheten. Är minnena specade för
ddr400 då ä det bara att blåsa på.
Känns som om tillverkaren av mobot vill ha både hängslen och livrem.
1 Guest(s)