Frågor|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Frågor
Dirty Harry
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 72
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 16, 2001 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Detta gäller skilda ämnen så jag valde att posta här.

1. Hur stor effekt har kylpasta, det står ju att artic silver ger 2-7 grader mer än andra kylpastor men vad ger då andra kylpastor för effekt?

2. Behöver alla Moderkort med viakretsar och en amd processor VIA 4 in 1. Jag behövde det inte iaf, det är vad jag tror alltså?

3. Jag hade en hårddisk med en del kul grejer i på primary slave på förra moderkortet och det ska väl bara vara att flytta över den till det nya moderkortet och så ska den fungera och innehållet vara kvar. Jag har alltså en annan som master med OS på. Detta funkade dock inte för mig.

AngryKid
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 35
sp_UserOfflineSmall Offline
47956
August 17, 2001 - 8:32 am
sp_Permalink sp_Print

On 2001-08-16 22:54, Dirty Harry wrote:
Detta gäller skilda ämnen så jag valde att posta här.

1. Hur stor effekt har kylpasta, det står ju att artic silver ger 2-7 grader mer än andra kylpastor men vad ger då andra kylpastor för effekt?

Dette er jeg ikke helt sikker på, men sjekk på http://www.overklokking.no (norsk side) og der ligger det en guide til å påføre goop, der dem har tatt med i testen den samme oppsettingen av komponenter med og uten kjølepasta.. (håper du forstår.)

2. Behöver alla Moderkort med viakretsar och en amd processor VIA 4 in 1. Jag behövde det inte iaf, det är vad jag tror alltså?

Ja, dem bør ha det, da via 4in1 er THE driver for disse kretsene. Det vil garantert øke ytelse på hovedkortet ditt.

3. Jag hade en hårddisk med en del kul grejer i på primary slave på förra moderkortet och det ska väl bara vara att flytta över den till det nya moderkortet och så ska den fungera och innehållet vara kvar. Jag har alltså en annan som master med OS på. Detta funkade dock inte för mig.

Dette skal fungere, men hvis du ikke stiller inn riktig i bios, så er det ikke sikkert at maskina finner den andre harddisken din, som du har satt inn.. Sjekk også at du ikke har en annen som står som primary Slave på den samme ide kabelen..

men først og fremst, sjekk bios innstillingene dine. wink

AngryKid

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 30
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL