September 5, 2003
Hejsan!!
Behöver er rådgiving ...
Jag har problem med min NB fälkt den låster som en gräsklippare, alla andra fläktar är ok, jag har den lilla runda fläkten som är lite blå-grön typ..
Kan jag köpa en Zalman fläktlös, och montera den direkt på , för när jag kollar under den fläkten som sitter där så ser jag ett litet chipp som ca 1 * 1 stor eller som ungefär storleken på en tagent på ett tagenbord... ungefär...
Frågan är då, kan jag helt enkelt bara rengöra denna chip yta med tex lite bensin på en tops och sedan trycka ut lite av det medlet som medföljer med Zalman grejen , förmodligen är det väl ngt. slags lim... och sedan sätta dit kylflänsen ovanpå NB chippet och det ska hålla ? ( limmas fast är väl meningen med det man speta på)
Räcker detta???
November 4, 2001
det är kylpasta inte lim...
har ingen dirkt koll på hur du fäster kylisen på ett intelkort (kör själv vatten) men kolla på zalmans hemsida.
Något jag VET är att du inte bata kan limma en så stor kylis på en så liten kärna... du måste skruva fast flänsen på ett eller annat sätt
January 11, 2003
Den Zahlman flänsen ska skruvas fast... och du måste ha 2 hål brevidd NB för att det ska gå....
Teoretiskt sätt skulle den kanske kunna limmas... men det är ingen bra ide... grantin ryker direkt då iaf, med vanlig pasta så kan du ju sätta tebaka org fläkten om du måste lämna tebaka den...
2 Guest(s)